Wernhout dames winnen eerste competitiewedstrijd

Na te zijn ‘uitgebekerd’ stonden we vandaag wederom tegen de dames van VVR. Vorige week verloren we tegen het tweede elftal. Vandaag troffen we het eerst elftal. De eerste competitiewedstrijd én een derby. Extra motivatie om 3 punten te pakken!! Gezien een aantal blessa-girls is er gepuzzeld aan de opstelling:

In de goal: Lennie
In de verdediging (vlnr): Laura, Iris, Sabine, Loïs (’70 Irma B.)
Op het middenveld (vlnr): Irma B (’45 Linda), Femke en Fleur (’45 Lynn)
In de voorhoede (vlnr): Fenna, Irma K (’45 Mieke), Bregje

De wedstrijd start. We starten sterk. Weten elkaar te vinden en hebben rust aan de bal. Al snel komen de eerste kansen tot scoren. Femke is de eerste die een goede kans kan verzilveren. Na 20 minuten staat de stand op 1-0! Hierna volgen meer kansen, maar tot scoren komen we niet. VVR weet een paar keer op te komen, maar hun ballen stranden vooral in de verdediging. Grote kansen blijven uit. Het is dan ook extra balen dat ze op gelijke hoogte komen door een goede solo-actie op links. Vanuit de korte hoek maken ze de gelijkmaker. Het spelbeeld in de eerste helft is dus enigszins wat frustrerend. Onwijs veel kansen, maar met een gelijkspel de rust in. Tijdens de rust vinden drie wissels plaats. De Irma’s en Fleur verlaten het veld voor Linda, Lynn en Mieke.

De tweede helft start. VVR is wat feller en komt vaker op. Aan de andere kant blijven wij kansen creëren, maar maken ze niet af. Een goal bij VVR wordt afgekeurd vanwege buitenspel. Daar komen we goed weg.. Met nog ruim 10 minuten op de klok is de stand ondanks alle kansen gelijk. Femke neemt hier geen genoegen mee en vertrekt vanaf het middenveld richting de goal. Ze speelt iedereen kwijt, blijft rustig en brengt ons (eindelijk!!) weer op voorsprong!! 2-1. Kort hierna doet ze (vrijwel) hetzelfde. Haar solo resulteert in een hattrick en een 3-1 tussenstand. In de slotfase besluit Fenna dat ook zij zeker doelpuntwaardig is. Bregje brengt na een mooie loopactie op rechts de bal strak in de ’16. Fenna blijft ditmaal rustig en tikt hem eenvoudig binnen. Kort hierna klink het fluitsignaal. De eerste drie punten (en eerste kratje bier) van het seizoen zijn binnen!

1-0 Femke
2-1 Femke