Wernhout Dames laten punten liggen

Vandaag stond wederom een thuiswedstrijd op het programma. Ditmaal tegen de dames van Jeka. We kleedden ons om en startten met de warming-up. Hierna volgde de opstelling:

In de goal: van Riel
In de verdediging: Broekie (’45 Seebijn), Irish, BreakyDaisy en Lot
Op het middenveld: Wildehil, Boutje en TheBean (’45 Nien)
In de voorhoede: Kriest, Fen (’45 TheBeast), Peet (’75 Fen)

De wedstrijd start iets na 10. De dames van Jeka trappen af. We starten fel en in de eerste 20 minuten komt de dreiging voornamelijk van onze kant. In de beginfase heeft Fen een goede actie vanaf links. Ze passeert de verdediging, kapt weg en schiet op goal. Helaas in de handen van de keepster. Kort hierna een vergelijkbare actie op rechts van Peet. Een verdediger van Jeka blokt het schot van Peet, waarna de keepster de bal kan pakken. Hierna een eerste schot op doel van Jeka, maar van Riel voorkomt een doelpunt. In de 10e minuut lukt het Lot om Kriest te bereiken. Kriest schiet van grote afstand, maar de bal gaat naast. Vervolgens krijgen wij in de 15e minuut een corner, die niet goed wordt benut. Desondanks komt de bal via Broekie terug bij Irish, die de bal opnieuw voorgeeft en nu wel Kriest weet te bereiken. Kriest kan de bal raken, maar niet genoeg. De bal gaat naast. Vervolgens komt Boutje met een mooie actie. Wederom wordt Kriest bereikt. Ze haalt uit vanaf de ’16, maar ziet de bal rechts langs de goal verdwijnen. Na 20 minuten komen de dames van Jeka meer in het spel en weten meerdere kansen te creëren. Wij zien ballen net over- of naast de goal verdwijnen. We zakken terug, zijn minder fel en minder oplettend. Dit wordt dan ook na een halfuur afgestraft. Een afstandsschot resulteert in een 0-1 voorsprong voor Jeka. Kort na het doelpunt krijgen wij een kans om het recht te trekken. Peet verovert de bal, passeert vervolgens de verdediging en de keepster, maar heeft uiteindelijk te veel vaart om de bal nog in de goal te plaatsen. Net voor rust vergroten de dames van Jeka hun voorsprong. Uit een corner komt de bal via de paal terug bij een speelster van Jeka. Er wordt uitgehaald op de rand van de ’16 en de bal draait in de rechterhoek: 0-2.

In de rust worden drie wissels doorgevoerd. Broekie, TheBean en Fen gaan naar de kant en Seebijn, Nien en TheBeast komen in het veld. We krijgen te horen dat we te veel kijken en de dames van Jeka te veel laten voetballen. In de tweede helft moet dit veranderen.

Ditmaal trappen wij af. Vanaf het begin proberen wij meer druk uit te oefenen op de dames van Jeka. Toch is het moeizaam om de verdediging succesvol te passeren. Hoge ballen stranden en worden eenvoudig weggewerkt door de verdediging van Jeka. Daarentegen zijn we wel iets alerter dan in de eerste helft en laten Jeka iets minder voetballen. In de 65e minuut wordt dit beloond en lukt het Peet om de achterstand te verkleinen. Dankzij een goede loopactie wordt de stand 1-2. TheBeast pakt de bal op en we gaan door. In de 75e minuut wordt Peet gewisseld voor Fen. In de slotfase lukt het ons meer druk te zetten en de goal te bereiken. Kansen doen zich voor, maar worden niet afgemaakt. In de laatste minuut lijkt een gelijkspel nog in zicht te komen. Kriest passeert de verdediging, ziet Fen vrij lopen en kiest ervoor haar aan te spelen. Fen loopt door, komt 1-op-1 met de keepster, maar die weet haar schot net te blokkeren. Hierna wordt er afgefloten en zijn de drie punten voor de Bredanaars.

1-2 Peet