Wernhout boekt verdiende overwinning bij SAB

2-10-2016  SAB 1 – Wernhout 1  2-3 (1-3)

Onder najaarsachtige omstandigheden pakte Wernhout uit bij SAB de overwinning.In het eerste bedrijf speelde Wernhout goed en was het de bovenliggende ploeg. De SAB opbouw werd in een vroeg stadium verstoord en hieruit ontstonden een aantal prima kansen. De eerste kans van Wernhout uit een corner van Niels was een kopbal van Chris die op de lijn werd weggehaald en de rebound werd gered door de Bredase keeper.Na 9 minuten werd het met enig fortuin 0-1 door een vrije trap van Davey die in de muur van richting werd verandert en hierdoor de SAB-keeper kansloos liet. In de 23e minuut een voorzet van René op Thijs die met zijn schot de keeper verschalkt, 0-2.Binnen het half uur maakt SAB de aansluitingstreffer uit een corner. De bal wordt naar de tweede paal gekopt waar één van de Bredase spitsen het laatste zetje kan geven, 1-2.Op slag van rust deelt Wernhout nog een gevoelige tik uit aan SAB door de marge op twee te brengen. Thijs maakt er met een rake kopbal uit een vrije trap van Niels 1-3 van.

Na de thee dringt SAB meer en meer aan en moet Wernhout terug.Met een paar knappe reflexen houdt Jasper Wernhout overeind. Ook Wernhout krijgt nog een paar kansjes om de wedstrijd in het slot te gooien maar deze werden niet benut.Kort voor tijd komt SAB door een afstandschot uit een afgeslagen corner terug tot 2-3.Wernhout hield echter stand in de slotfase en kon zo de drie punten mee naar huis nemen.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SSW 1 uit Dordrecht op het programma. Om in het spoor van OMC en PCP te blijven zal Wernhout de punten in eigen huis moeten houden.