Wernhout boekt eerste zege in de 3e klasse tegen Steen

2-10-2022 Wernhout 1 – Steen 1 1-0 (0-0)

In de eerste thuiswedstrijd in de 3e klasse hield Wernhout de drie punten in eigen huis tegen vv Steen. De bezoekers uit Sint Jansteen waren vooral in het eerste half uur van de eerste helft de betere partij en zetten de druk vol op Wernhout vanaf de aftrap.

In de eerste twintig minuten kwam Wernhout al goed weg dat Steen drie kansen miste. De eerste werd al binnen een paar minuten over gewerkt, de tweede een schot dat via de lat over ging een de derde een kopbal uit een corner de voorbij de tweede paal vloog.

Het eerste gevaar van Wernhout was in de 24e minuut,  Davey zette voor uit een vrije trap, de afgeslagen bal belandde bij Jurre voor zijn voeten en zijn schot ging via de lat over. In de 29e minuut een goede redding van Gijs van Loon bij een vrije trap van Steen.

Aan het eind van de eerste helft kwam Wernhout wat beter in de wedstrijd. Een schot van Mathieu ging net naast en de grootste kans was voor Chris die van dichtbij overschoot uit een corner van Thijs Damen.

Na de thee gelijk twee gevaarlijke momenten voor beide teams, een voorzet van Hein op Mathieu,  de keeper van Steen houdt Mathieu van het scoren af. Aan de overkant belandt een vrije trap van Steen op de lat en komt Wernhout ook goed weg. Bij een voorzet van Hein raakt Jurre de bal verkeerd en de afzwaaier gaat richting de zijkant.

Hierna krijgt Wernhout gedurende de tweede helft steeds meer het heft in handen.  In de 69e minuut komt Wernhout op voorsprong, Davey zet een vrije trap voor, de Steen-keeper bokst de bal voor de voeten van Jurre die met links binnen trapt, 1-0.

Bij Steen ontbreekt in de slotfase de spirit om Wernhout nog echt in de problemen te brengen en zo trekt de Rood-Witte formatie de eerste driepunter in de 3e klasse over de streep.

Komende zondag reist Wernhout af naar Philippine om daar tegen de gelijknamige voetbalclub te strijden om de overwinning. Philippine won de eerste wedstrijd thuis nog van DSE, maar kreeg afgelopen zondag nog een redelijk pak op de broek van Zundert. Wernhout kan dus rekenen op een tegenstander die zich zal willen revancheren voor deze nederlaag.