Wernhout bindt runner-up BSC in Roosendaal aan de zegekar

22-5-2022  BSC 1 – Wernhout 1  1-5 (1-2)

Op wedstrijddag 22 bindt Wernhout runner-up BSC in Roosendaal aan de zegekar. Wernhout had ondanks het warme weer bijna de gehele wedstrijd de touwtjes in handen, de gastheren werden enkel een paar keer gevaarlijk.

In de 6e minuut kwam Wernhout goed weg dat een corner van BSC bij de eerste paal werd naast gekopt.  Na 14 minuten de eerste kans voor Wernhout,  de BSC keeper pakt het schot van Hein, de assist is van Mathieu.

Tien minuten later belandt een afgeslagen voorzet van Thijs vd Buijs voor de voeten van Hein, Hein’s schot komt binnen de zestien tegen een arm van een BSC-speler maar de scheids ziet er geen pingel in. Na een klein half uur een schot van Davey dat rakelings over gaat en in de tegenstoot van BSC tipt Gijs van Loon de bal over de lat.

Kort nadien komt Wernhout toch op voorsprong, een goede voorzet van Thijs vd Buijs wordt door een BSC-verdediger achter zijn eigen doelman gewerkt, 0-1 Op slag van rust komt de gelijkmaker van BSC uit de lucht vallen.  Een Roosendaalse aanvaller wordt in de zestien meter aangespeeld, tikt de bal langs Gijs die uit zijn doel is gekomen en toucheert ook nog Thijs tegen zijn hoofd. De leidsman geeft een pingel en BSC verzilvert deze, 1-1.

Lang konden de gastheren niet genieten want in blessuretijd brengt Mathieu Wernhout weer op voorsprong. Thijs vd Buijs brengt de bal goed voor, Mathieu tikt hem binnen, 1-2.

In de tweede helft start Wernhout goed en redde de BSC-keeper knap een schot van Marvin en gingen twee schoten van Thijs vd Buijs en Marvin naast.

Na ruim een uur wordt het dan toch 1-3. Een afgeslagen bal valt voor de voeten van Hein die de bal ineens op de pantoffel neemt en de bal in de bovenhoek jaagt. Een klein kwartier voor tijd maakt Mathieu, na een hele mooie aanval, met zijn tweede er 1-4 van, de assist is van Maikel.

Vijf minuten voor tijd gaat een schot van Max Gommers over en redt de BSC-keeper op een schot van Mart Adriaensen, die beide zijn ingevallen. Het slotaccoord is voor Jurre die vanaf rechts naar binnen snijdt en de bal mooi in de verre hoek schiet, 1-5.

Komende zondag speelt Wernhout voor de laatste keer thuis dit seizoen tegen METO uit Hoogerheide.