Wernhout beloont zichzelf met promotie na tweede overwinning op TVC Breda

28-5-2017  TVC Breda 1 – Wernhout 1 1-3 (1-1)

Na één jaar afwezigheid is Wernhout door in de na-competitie TVC Breda te kloppen teruggekeerd naar de 4e klasse. De invasie van Wernhout-supporters zorgde er voor dat de sfeer er gelijk goed in zat. De eerste kansjes waren voor Wernhout met een kopbal van Thijs die naast ging en een kopbal van René die voor de lijn nog werd weggehaald.  De druk van TVC Breda nam toe zonder dat de Bredanaars echte grote uitgespeelde kansen kregen maar wel een aantal corners en een bal die nog net voor de lijn kon worden weggewerkt. Hierna probeerde TVC Breda het met een paar afstandschoten waarvan de eerste rakelings over ging en de tweede hard onder in de hoek achter Jasper belandde, 1-0. De spanning leek terug in de wedstrijd te komen maar Wernhout herpakte zich heel snel doordat René binnen een paar minuten de gelijkmaker diagonaal in de hoek joeg, 1-1.

Vanaf dit moment kreeg Wernhout meer de controle over de wedstrijd en  na de thee drukte Wernhout door en kwam net binnen het uur op 1-2 door een rake kopbal van Thijs.Het geloof bij de Bredanaars was nu helemaal om zeep en Wernhout kreeg nog een handvol kansen om de score op te voeren. Uiteindelijk maakte Bram tien minuten voor het einde de 1-3 na een knap uitgespeelde aanval.

Hierna kon het feest beginnen en werd ons vlaggeschip getracteerd op vuurwerk en werd het publiek bedankt met twee buikschuivers. Het vervolg vond in de Wernhout-kantine plaats met een geweldig promotiefeest. Vanaf deze plaats wil Wernhout 1 dan ook iedereen bedanken die in welke vorm dan ook zijn/haar steentje heeft bijgedragen aan deze onvergetelijke dag.  The day after werd er eerst lekker gegeten bij restaurant ‘De Bocht’ met dank aan hoofdsponser Teletronika en werd vervolgens een rit gemaakt met de platte kar die uiteindelijk eindigde op het bordes bij het gemeentehuis in Zundert, waar Wernhout de felicitaties namens de gemeente in ontvangst mocht nemen van wethouder Utens. Nadien werd er nog ‘afgepilst’ bij café Victoria en kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd seizoen.