Wernhout 2 wint overtuigend van Victoria’03

Na het gelijke spel van vorige wedstrijd tegen Zundert 3 (2-2), waarvan geen verslag is gemaakt (excuses daarvoor) door een aantal ziekenhuis bezoeken van de verslagschrijver, stond op zondag 7 april 2019 de uitwedstrijd tegen het tweede elftal van Victoria’03 op het programma. Thuis eindigde deze wedstrijd in een spectaculaire 5-4. Victoria was nog altijd de nummer vier op de ranglijst, ondanks een slechte serie. Recentelijk werd er zelfs ruim (0-4) verloren van de nummer laatst, HVV. Maar, uitgaan van onze eigen kracht en deze wedstrijd gewoon winnen, dat was het advies van coach Deefje. Voor de wedstrijd was al bekend dat koploper Roosendaal ruim (6-1) had gewonnen van Sprundel en dat het kampioenschap gewoon een moeilijk verhaal gaat worden. Maar: ‘In het voetbal zijn gekkere dingen gebeurd (Jappie- april 2019)’. Het enige wat Wernhout kon en kan doen is alle wedstrijden winnen, kijken waar het staat en vervolgens desnoods met vertrouwen de nacompetitie om promotie ingaan. Op een zonovergoten zondag werden een aantal jongens gepasseerd om een zogeheten prikkel uit te delen en tevens werden een aantal jongens gepromoveerd naar het eerste elftal op basis van hun goede prestaties bij ‘Ut Twidde’. De volgende namen werden de kunstwei ingestuurd:

De Belg, Bartje, Lexie (Nelle), ‘Die lange van Damen’, Tommy V., Mouwskuhhh, PJ (Jappie), Meijer, TVDP (Ro), Thijs D (Bodybuilder Dennis) en Burn.

Nog voor de wedstrijd begon werd zowaar de zonnebrand tevoorschijn getoverd door spits Burn, want: ‘de eerste zonnestralen, dat zijn de ergste. Mij zullen ze niet hebben’. Enfin, dat het lekker weer was dat is een feit en dat gecombineerd met een kunstgrasveld zorgde voor een zware wedstrijd. Ondanks dit alles zou ‘Ut Twidde’ een uitstekende pot spelen. In het begin liep Wernhout nog teveel achteruit, waardoor Victoria te weinig onder druk werd gezet. Echter in het eerste kwartier waren er mogelijkheden voor Meijer (schot geblokt na een goede aanval via PJ en TVDP), TVDP die wellicht beter had kunnen kiezen voor een pass en Burn die een kans kreeg à la Veltman afgelopen weekend, echter mikte hij naast na een corner van Meijer. Ook Victoria werd eenmaal gevaarlijk, maar kwam niet verder dan een slap schot in de handen van de Belg. Vervolgens speelde Meijer zich goed vrij en verschafte zich voldoende ruimte om aan te leggen voor een schot vanaf de rand van de zestien, maar zijn inzet werd vakkundig naast getikt door de goalie. Na 19 minuten voetbal kreeg Wernhout dan toch loon na werken. Mouwskuhh kwam door via de rechterkant en zijn voorzet op maat werd door Thijs D met zijn chocoladebeen binnen gewerkt, 0-1! Tot aan de rust zou Wernhout nog twee kansen krijgen: een schot van TVDP werd gekeerd door de doelman, waarna de rebound niet aan Meijer was besteed en niet veel later was er opnieuw en kans voor Meijer, na een goede kaats van Burn, echter wederom bleef het bij 0-1. Op slag van rust was er de beste kans van de wedstrijd voor Victoria, echter de inzet van binnen de zestien werd goed gepakt door de Belg. Ruststand 0-1.

Wernhout speelde een prima eerste helft en dit zorgde voor rust op de bank. Althans rust… Jappie en Bodybuilder Dennis waren deze week op de bank gezet om de eerder genoemde prikkel uit te delen. Dat zij geprikkeld waren was een feit, maar ditmaal op een andere manier dan coach Deefje had bedacht. Voor de jongere lezers onder ons zullen we hier niet in detail op ingaan, maar dat er blijkbaar nog een rekening van de zaterdagavond open stond was meer dan duidelijk. Dan maar scoren op zondag… Bodybuilder Dennis werd dan ook een bakkie bier beloofd door coach Deefje bij het scoren van een hattrick na zijn invalbeurt.

De tweede helft dan. Na de thee was er direct een mogelijkheid voor TVDP na een goede pass van Dion, zijn inzet eindigde naast het doel. Na een klein uur spelen kreeg de net ingevallen Bodybuilder Dennis direct een goede kans, maar zijn inzet eindigde in de handen van de keeper. Toen vervolgens TVDP op de keeper schoot en Bartje een ‘strakke voorzet’ overgetikt zag worden was er toch wat vertwijfeling. De marge was echter maar 1 en ondanks de goede wedstrijd is dit erg minimaal. Het zou toch niet weer misgaan omdat we zelf onze kansen niet afmaken? Nee, was deze keer het antwoord! Uit een (goede) corner van Bodybuilder Dennis knikte ‘Die lange van Damen’ hard op de paal, waarna de rebound door TVDP goed binnen werd gekopt na 63 minuten voetballen, 0-2! Drie minuten later werd een schot van Meijer geblokt en kwam de bal voor de voeten van Burn terecht, hij twijfelde niet en schoof de bal beheerst binnen, 0-3! Vervolgens eindigde een inzet van ‘Die lange van Damen’, die er deze zondag overigens uitzag alsof hij rechtstreeks de Duitse loopgraven uit was gestapt, wederom op de paal. Bad luck dus, voor onze lange centrale verdediger. Na 81 minuten voetballen werd het ook nog 0-4. Bodybuilder Dennis bediende Burn op maat en die schoot hard in de korte hoek binnen, 0-4!

Een goede en overtuigende overwinning dus voor ‘Ut Twidde’, dat nu alle concurrenten voor de tweede plaats op een grote achterstand heeft gezet. Zoals hierboven al beschreven is het enige wat we nu kunnen doen zelf blijven winnen en hopen dat Roosendaal nog een paar onverwachte misstappen maakt. De eerste horde hiervoor is Unitas dat volgende week zondag (14-4) op bezoek komt. In de uitwedstrijd werd het 3-5. Om 12:00 uur word er afgetrapt op het eigen sportpark, graag tot dan!