Wernhout 2 walst in tweede helft over Terheijden heen

Zondag voetbaldag.. Zondag 3 april stond voor ‘Ut Twidde’ de uitwedstrijd tegen Terheijden 2 op het programma. De heenwedstrijd werd met 4-1 gewonnen, na een 0-1 achterstand. Het beloofde een bijzondere dag te worden voor Wernhout-vedette Burn. Hij maakte namelijk zijn eerste voetbalstappen op deze wereldbol bij Terheijden, alvorens hij broodvoetballer werd bij ‘Ut Twidde’. Nadat de flitsende camera’s van de toegesnelde paparazzi waren ontweken en de kleedkamer werd bereikt werd het strijdplan besproken.

Het belang van deze wedstrijd werd aangehaald. Want Terheijden (nummer 6) stond voor aanvang van de wedstrijd slechtst één plaats onder Wernhout (nummer 5) en gezien het feit dat de gehele ranglijst nogal dicht op elkaar staat zou een slecht resultaat erg ongunstig zijn, waar een goed resultaat Wernhout weer omhoog zou laten kijken. Wederom een belangrijke pot dus.

De opstelling was als volgt: Belg, Casanova (’75 RL7), Lexie, Chri, Mouwskuhh, Racketje Brenders, Bartje, Lampie Aaaaantens, Brede kast Max (’70 Lolly), Burn (’75 Luutje), Jurre (’70 Bodybuilder Dennis).

In de openingsfase golfde het spel wat op en neer, zonder dat er grote kansen ontstonden. De eerste mogelijkheid was na een kwartier spelen voor Burn, hij zag zijn kopbal naast het doel eindigen na een voorzet van Racketje Brenders. In de 20e minuut kreeg Terheijden vervolgens een goede kans, maar de Belg was scherp en redde hierbij uitstekend. Na ruim een half uur spelen waren er nog mogelijkheden voor Burn en Jurre, maar beide troffen geen doel. Het momentum lag in deze fase bij Wernhout en ‘Ut Twidde’ drukte dan ook door. Nadat een bal terug kwam van de lat, kon Burn binnen tikken, 0-1! Geen wereldgoal, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Zoals Luudje zei: ” Een prachtige aanval, of een simpele intikker. Ze tellen allemaal even hard”. Geen speld tussen te krijgen. Op slag van rust was Wernhout nog eenmaal gevaarlijk nadat een schot van Lampie Aaaaantens rakelings langs de paal ging. De ruststand was 0-1.

Tijdens de rust verdween het zonnetje van het sportpark en diende de eerste regendruppels zich aan. Nu is dit normaal gesproken niet zo’n probleem, maar de bezoekers dug-out was voorzien van een openlucht hoek. En daar was de Wernhoutse bank niet zo blij mee.

Tweede helft.. Zoals wel vaker kreeg Wernhout direct na rust een kans tegen. Maar nu kwam het gelukkig wel goed weg, omdat de Belg redding kon brengen met zijn maag. ‘Gelukkig heb ik geen sixpack’ riep hij over het veld. Iets meer body is als keeper natuurlijk geen enkel probleem, daar verklein je het doel alleen maar mee. Hierna was Wernhout echter echt wakker en werd het veel sterker dan Terheijden. Jurre verlengde een stuiterbal met het hoofd richting Burn, die vervolgens feilloos binnen schoot, 0-2! Niet veel later was het Jurre die zelf feest mocht vieren. Hij nam een afgeslagen corner lekker op de spreekwoordelijke pantoffel en vuurde het leer hard langs de Terheijdense goalie, 0-3! Na 65 minuten voetballen bleek Bartje over een zesde zintuig te beschikken. Hij schoot van afstand, en vrijwel direct vanaf het moment dat de bal zijn voet verliet begon hij al te klappen. Toen de bal vervolgens ook daadwerkelijk het netje liet bollen volgden de honderden toegestroomde supporters ook met handengekletter. Het kan ook zo zijn dat Bartje over extreem veel zelfvertrouwen of zelfkennis beschikt, welke van de twee het is blijft gissen voor de media. Na 70 minuten voetballen was het tijd voor de eerste Wernhoutse wissels. Buitenspelers Jurre en Brede kast Max werden vervangen door Lolly en Bodybuilder Dennis. Laatstgenoemde werd een paar minuten na zijn invulbeurt diepgestuurd, maar schoot op de keeper. De bal viel vervolgens voor de voeten van Lolly, die binnen kon schieten, 0-5! Na 75 minuten mocht Lampie Aaaaantens aanleggen voor een vrije trap. Hij plaatste de bal heerlijk over de muur, en liet de keeper hiermee kansloos, 0-6! Het slotakkoord was voor een andere invaller, namelijk Luudje. Met een keurige steekbal van achteruit door Chri werd Lolly één op één met de keeper gestuurd. Luudje en Bodybuilder Dennis waren keurig meegelopen en Lolly legde de bal dan ook breed, waarna Luudje voor een leeg doel binnen kon schuiven, 0-7!

Al met al dus een overtuigende en ruime overwinning voor ‘Ut Twidde’, waardoor het momenteel de vierde plaats op de ranglijst inneemt. Op verliespunten staat het zelfs weer gedeeld tweede. Maar, met name het vertoonde spel geeft hoop richting de komende weken. Allereerst staat de thuiswedstrijd tegen Hoeven op het programma. Tijdens de seizoensopener werd het in Hoeven maar liefst 0-6 voor Wernhout. De verwachting is dat het komende zondag zeker niet zo makkelijk zal gaan en van ongepaste onderschatting is dan ook zeker geen sprake. Als Wernhout dezelfde mentaliteit en het goede spel op de mat kan leggen is een overwinning ook volgende week zeker mogelijk. Wij trappen om 12 uur af op ons eigen sportpark. Graag tot dan!