Wernhout 2 verspeelt dure punten tegen Sprundel 2 door slappe eerste helft

22 mei 2022

Wernhout 2 – Sprundel 2

Na een mooi weekend waarin Wernhout 1 het kampioenschap behaalde en er 2 dagen is gefeest, is de focus nu gelegd op Sprundel. Met een grote groep spelers, maar liefst 17 man! Dit doordat er spelers terugkeren van blessures.

Ut Twidde liet uit tegen Sprundel dure punten liggen en wil dit natuurlijk niet nog een keer laten gebeuren. Wernhout zal zich net zo goed moeten wapenen als de afgelopen wedstrijden waarin 6 keer op rijd werd gewonnen en vaak met overtuigende cijfers.

Eenmaal op het sportpark van V.V. Wernhout, waar alle spelers van Ut Twidde langzaam aankwamen, zag de ene er fitter uit dan de ander. Zo leek het of Doelpaal net uit bed was. Waar hij normaal gesproken zijn blonde (bleek) lap strak in de wax/gel heeft staan, leek het nu toch echt meer op een kraaiennest. Waar vervolgens aan hem werd gevraagd welk cijfer hij zichzelf zou geven qua hoe hij zich voelde op dat moment. Doelpaal antwoorde met een 9,5 en met een korte pauze erachteraan zei uit de 50, wat met veel gelach werd ontvangen.

Het waren wederom lastige omstandigheden om te voetballen, doordat het een warme dag met weinig wind was. De scheidsrechter besloot echter om geen drinkpauzes in te lassen. Door blessures en de trainingsopkomst werd de basis flink gewijzigd ten opzichte van het elftal wat veelal speelde in de overwinningsreeks. Zo stuurde Jan Sr. de volgend heren de wei in: Jo-19 speler Mart K., Casanova, Lexie (75’ Meijer), Chri, Bert, Doelpaal (45’ Mouwskuhhh), D’n Borstel, Luudje, Lolly (30’ D’n blauwe envelop), The Burn & Bodybuilder Dennis.

Ut Twidde leek goed te starten door direct in de 1e minuut een goede kans te creëren. Lolly werd aan de rechterkant weg gestuurd en legde bal keurig terug op de rand van de zestien. Luudje schoot de bal rakelings langs de kruising. Dit was een veelbelovende start voor Ut Twidde, maar dit bleek helaas niet zo te zijn. Zo kwam Sprundel in de 3de minuut op voorsprong. Na slap ingrijpen op verschillende posities kon een speler van Sprundel op 18 meter van de goal vrij schieten. Hij schoot de bal knap via de onderkant van de lat langs Mart K.. Wernhout kreeg daarna zonder goed te spelen nog genoeg kansen om de gelijkmaker te maken.

Dennis kreeg in minuut 15 een kopkans vanaf een meter of 5, welke van de doellijn werd gehaald. Een kwartier daarna kreeg Lexie een kans uit een corner, maar dit schot belandde op het dak van het doel. Uit een andere corner kwam de bal na een kopduel bij Luudje terecht die bal ineens uit de lucht nam. Hij raakte de bal vol, welke op doel leek af te gaan. Echter werd de bal geblokt door de verdediger van Sprundel met zijn arm, maar de scheidsrechter gaf geen penalty aan Ut Twidde.

5 minuten voor de rust kreeg Sprundel een onterechte vrije trap. Deze werd hard langs de muur geschoten en Mart K. kon deze bal niet keren, Wernhout stond met 0-2 achter in de rust. De scheidsrechter had een bepalende rol in de eerste helft. Maar de schuld ligt voornamelijk bij Wernhout zelf. Waar de afgelopen weken door fel te voetballen de tegenstanders werden ontregeld, werd Wernhout nu zelf afgebluft in de duels.

In de tweede helft probeerde Ut Twidde hun rug te rechten. 5 minuten na rust scoorde Wernhout bijna uit een corner. Chri kon vrij inkoppen bij de 2de paal, maar zijn bal werd van de lijn gehaald door een speler van Sprundel. In de 57e minuut vond Wernhout aansluiting. Sjoerd kwam goed door aan de rechterkant een gooide de bal gevaarlijk voor de goal. Bert was als verdediger helemaal mee naar voren gekomen en niet voor niets. Hij tikte de bal binnen waardoor het 1-2 stond. In de 65e minuut kreeg een speler van Sprundel zijn tweede gele kaart voor het wegschieten van de bal, waardoor Ut Twidde met een man meer stond tijdens het laatste deel van de wedstrijd.

In de 74e minuut kwam een afgeslagen corner bij Luudje terecht voor de dug-out van Sprundel. Hij begon aan een solo waarin hij 3 spelers van Sprundel uitspeelde om vervolgens met een ouderwetse tutterbal te scoren. De bal vloog hard via de binnenkant van de paal binnen, 2-2! Dennis werd nog op de bon geslingerd, wat hij zelf zeer merkwaardig vond.

Wernhout bleef aandringen om alsnog de winnende treffer te maken. Zo kreeg The Burn nog een goede kopkans uit een voorzet van D’n Borstel, hij toucheerde de bal iets te licht, waardoor deze voorlangs ging. In de laatste minuut kreeg Dennis nog een goede kans op de winnende te maken. Hij werd vrij gespeeld aan de linkerkant, maar zijn aanname was matig, waardoor hij niet meer goed kon afwerken. Hierdoor eindigde de wedstrijd in 2-2 en liet de scheidsrechter maar 1 minuut door spelen, terwijl er enorm veel tijd gerekt is door Sprundel.

Door dit dure puntenverlies kan Ut Twidde het kampioenschap uit het hoofd zetten. Maar er blijft nog genoeg over om voor te spelen. Zo staat Ut Twidde nog steeds bovenaan in de tweede periode en ook nog op de 2de plaats in de competitie. Door deze klassering vast te houden komt er een gunstigere loting op papier voor de nacompetitie, t.o.v. de derde plaats in de eindklassering.

Zundert 2 staat in verliespunten maar 2 punten achter Wernhout. Ut Twidde zal deze voorsprong moeten behouden voor een goede uitgangspositie in de nacompetitie.

De volgende wedstrijd van Wernhout is tegen Gastel, deze zal om 11:30 gespeeld worden op sportpark Blankershove in Oud-Gastel.

Graag tot dan!