Wernhout 2 verslaat stug DSE en pakt koppositie

Speelronde vier stond op zondag 15 oktober op het programma. De tegenstander van deze zondag was DSE 2, een team waar ‘Ut Twidde’ de laatste jaren regelmatig bij in de competitie heeft gezeten. Meestal werden deze wedstrijden gewonnen, maar makkelijk ging het nooit. Beide teams zijn doorgaans aan elkaar gewaagd en de ontmoetingen eindigen dan ook vaak in een minimaal verschil.

Maar voordat we het over de wedstrijd gaan hebben even wat anders. Burn kwam in de rust namelijk met ‘babynieuws’, niet van hemzelf, maar van onze trouwe supporter die iedere thuiswedstrijd langs de Wernhoutse dug-out fladdert: de Citroenvlinder. Of deze nu vader of moeder is geworden is nog altijd niet helemaal duidelijk, maar namens ‘Ut Twidde’ in ieder geval een dikke proficiat.

Dan waar het allemaal echt om ging deze zondag, de wedstrijd. Nadat coach Deefje zijn kenmerkende bespreking had gehouden en eindigde met ‘En dat gaan we met de volgende namen doen’ startten ‘Ut Twidde’ met de volgende namen: Lappert, Bartje (’60 Tommy), SnoopDockx, Sjoerd, Jes R (’80 Jappie), onze gebroeders Pitbull op het middenveld: Mouskuh en Foezzz, D’n Aaantens, het Druifje (’88 Tom D.), King en Faasie (’65 Burn).

Captain Foezzz verloor de toss en ‘Ut Twidde’ moest vandaag met het gezicht richting de kantine beginnen, waar de fanatieke aanhang zich bevindt. Zij kregen vrij weinig kansen voorgeschoteld. Veel verder dan een schot van D’n Aaantens die gepakt werd door de prima keeper, een geblokt schot van King, die was vergeten dat hij ook een linkerbeen had en een bijna binnen gevallen voorzet van Jes R kwam ‘Ut Twidde’ namelijk niet. Aan de zijkant gebeurde wel wat opvallends, waar jeugdmanneke Kruimeltje besloot om een bal uit de lucht te nemen en hiermee bijna de moeder van Foezzz ondersteboven schoot. DSE was in deze eerste helft wel een aantal keer gevaarlijk, maar ook de Lappert keepte een uitstekende wedstrijd. Bij een diepe bal kwam een aanvaller van DSE nog in botsing met de Lappert, waarbij de aanvaller geblesseerd raakte. Wij hebben begrepen dat hij onder het mes moet en wensen hem dan ook van harte beterschap. Al met al een ruststand van 0-0.

In de tweede helft waren er meer kansen. ‘Ut Twidde’ probeerde DSE wat eerder vast te zetten en hierdoor gingen de gasten slordiger om met het balbezit. Een kans was er voor Faasie, die uit een voorzet van het Druifje de paal raakte. Kort hierna nog een schot van King (nu wel met links) die gepakt werd door de doelman. In de 70e minuut was het wel raak. D’n Aaantens vond Mouskuh, die voor zijn doen wel heel rustig bleef en de bal langs de doelman schoof, 1-0! Lang van kon ‘Ut Twidde’ niet genieten van deze voorsprong, 5 minuten later zorgde de linksbuiten van DSE met een bekeken schuiver namelijk al voor de 1-1. Maar, deze gelijke stand zou nog korter op het scorebord blijven staan. Vrijwel direct vanaf de aftrap werd er een corner verdiend. Het Druifje vond het hoofd van D’n Aaantens die binnen kon koppen, 2-1!

Hier zou het bij blijven en ‘Ut Twidde’ wint dus ook zijn vierde competitiewedstrijd. Dit zou achteraf een hele mooie blijken. Concurrent Roosendaal heeft namelijk voor het eerst punten laten liggen, waardoor we nu alleen koploper zijn. Hier mogen we twee weken met zijn allen van genieten, want volgende week zijn we vrij. Op zondag 29 oktober wordt er aangetreden uit tegen Roosendaal voor een directe wedstrijd om de eerste plaats, tot dan!