Wernhout 2 verliest in Teteringen

Zondag 11 oktober, voetbaldag. Gelukkig (nog) wel. We genieten er maar van zolang we nog mogen voetballen. Om 10.30 uur was bijna iedereen aanwezig. Bijna iedereen. Alleen recidivist Vince was er nog niet en heeft daarmee de bijnaam ‘ Dobbelaer’  verdient. Hij dobbelde wederom zes en mag voor de volgende wedstrijd dan ook weer een liedje zingen voor de groep. Gezien zijn prestatie van de vorige keer raden wij iedereen aan om gehoorbescherming mee te nemen naar het sportpark.

Eenmaal aangekomen op het sportpark van DIA, waarvan het tweede elftal (ja, Lexie.. Aangevuld met een aantal spelers van het eerste elftal) vandaag de tegenstander was, werd al snel pijnlijk duidelijk dat we leven in corona tijd. De kantine en kleedlokalen waren gesloten en er was zelfs niemand op het sportpark aanwezig om de ontvangst te regelen. Wat dat betreft mogen we blij zijn met de vrijwilligers die week in week uit voor iedereen klaar staan voor onze club, want dit soort zaken zijn bij Wernhout altijd keurig geregeld. Dat mag ook weleens gezegd worden.

De voorbereiding op de wedstrijd was dus chaotisch en gezapig. Geen ideale combinatie voor een competitiewedstrijd. Maar, dit mag geen excuus zijn. DIA 2 had zijn eerste twee competitiewedstrijden verloren, dus voor Wernhout lagen er zoals altijd voldoende mogelijkheden. De volgende elf namen werden de kunstwei in gestuurd: Belg, die lange van Damen (’63 Zenuwpeesje), Lexie, Tommy, Mouwskuhh, D’n (blauwe) enveloppe, Bartje (‘ 87 Murdock / D’ n Frikandel), Meijer, Luudje (‘ 76 Dobbelaer), Burn en Hein (‘ 63 van Hees).

DIA bleek een voetballende ploeg die vooral vanuit de achterste linies prima combinatievoetbal op de kunstmat legde. In het eerste half uur golfde het spel wat op en neer en waren er mogelijkheden aan beide kanten. Wernhout was gevaarlijk via een schot van Meijer en een lob van Hein en Dia met een vrije trap en een gevaarlijke bal in het zijnet en op de lat. Na 35 minuten voetbal kwam de thuisploeg op voorsprong. Na een goede actie werd de bal langs de Belg geschoten, 1-0. Nog geen vijf minuten later kwam de bal via Meijer voor de voeten van Hein terecht, hij aarzelde geen moment en schoot de bal vanaf de punt van de zestien in de verre kruising, prachtig doelpunt! 1-1! Er was geen sprake van ‘ erop en erover’. Twee minuten na de gelijkmaker lag de bal alweer achter de Belg. Na een gevaarlijke voorzet en een dito kopbal lag de bal via de Belg in het netje, 2-1.

Tweede helft.. Er was zeker nog hoop, Wernhout had in de eerste helft nog niet zijn beste spel gespeeld. In de eerste fase van de tweede helft wel. Dia werd door middel van goed voetbal terug gedrongen en nadat Luudje op de keeper was gestrand was het na 49 minuten voetbal wel raak. Na een prima bal van Bartje en een mooie actie van Hein kon Burn binnen prikken, 2-2! In de hierop volgende tien minuten had Wernhout, om in de termen van de Dia-trainer te blijven, moeten voortborduren op het goede spel en de wedstrijd naar zich toe moeten trekken. Helaas waren goede kansen voor Hein, Luudje en Meijer niet aan ons besteed en bleef het bij 2-2. Tot aan de 62e minuut, want als je hem zelf niet maakt… Ja inderdaad, dan doet de tegenstander het wel. Een middenvelder van Dia kon vrij doorlopen en zo’ n 40 meter overbruggen om vervolgens af te ronden. Een verdedigend cadeautje van Wernhout, 3-2. Na dit doelpunt kreeg Dia weer vertrouwen en ebde het vertrouwen bij Wernhout langzaam weg. Er was niets meer te merken van de eerste 15 minuten na rust. Via Burn kreeg Wernhout nog wel een goede kans op de gelijkmaker, maar zijn stift ging naast. Aan de andere kant werd de wedstrijd na 70 minuten ‘ beslist’. Na een goede aanval van Dia werd de bal binnen geschoten, 4-2. Lexie eiste vervolgens in de 83e minuut een vrije trap op en deze viel zo waar binnen, 4-3! Wernhout ging vervolgens alles of niets voetballen, met alle risico’ s van dien. Dan moet het een beetje mee zitten om nog met een punt richting Wernhout te vertrekken. Dit zat er vandaag helaas niet in en uit een counter maakte Dia er nog 5-3 van, wat op dit moment in de wedstrijd ook zeker niet onverdiend was.

Conclusie: we staan weer met beide benen op de grond en hebben gezien dat wij iedere wedstrijd 100 procent moeten zijn. Wellicht een beetje pech dat we DIA op een dag treffen dat het eerste vrij is.. Maar goed, dat heb je zelf niet in de hand. Wat wij zelf wel in de hand hebben is datgene dat wij 90 minuten lang op het veld laten zien, en dat was vandaag gewoon net niet goed genoeg, het eerste kwartier na rust uitgezonderd. Dit kan en moet weer wat beter en dan staat over twee weken (hopelijk) de thuiswedstrijd tegen Virtus op het programma. Virtus is een bekende tegenstander waar wij vorig jaar ook tegen hebben gespeeld. Een goed voetballende ploeg die standaard in de subtop meedoet. Twee aan elkaar gewaagde ploegen. Of dit met publiek zal zijn moet nog blijken, voor nu gaan we daar (helaas) niet vanuit. Mocht u niets willen missen van het sterrenensemble kunt u de bush-bush aan de Diepstraat in kruipen, de rol van vlagger op u nemen, een hoogwerker huren, een bak koffie gaan drinken bij Snej Huijbregts of een drone met camera boven Estadio RKVV Wernhout hangen. Als dit geen opties zijn houden wij u middels dit digitale portaal graag op de hoogte. Adios, en tot de volgende!