Wernhout 2 verliest bij Sprundel en loopt eerste periode mis

Op een koude november zondag mocht ‘Ut Twidde’ aantreden tegen Sprundel 2. Deze zondag stond veel op het spel, want als er minimaal een punt behaald zou worden, dan zou Wernhout de eerste periode winnen. Winst van deze periode betekent nacompetitie om promotie aan het einde van het seizoen. Ook bij een verliespartij van Wernhout kon de eerste periode nog behaald worden, maar dan zouden Roosendaal en Victoria niet mogen winnen, die kans leek niet erg groot. Zelf gewoon winnen, dat was het uitgangspunt, en dat moest gebeuren met de volgende namen:

De Belg, Bartje, Lexie, Sjoerd, Krampus, Staakie (’80 Jappie), Casanova, Lampie Aaantens, Bodybuilder Dennis, Luudje en Brede kast Max (’67 Faasie).

Nadat de wedstrijd wat later was begonnen, omdat Sprundel blijkbaar niet wist dat Wernhout in het rood speelt en de reservetenues nog gehaald moesten worden, ging de wedstrijd in de openingsfase gelijk op. Wernhout had het meeste balbezit en Sprundel zakte in, in de hoop om vanuit de counter gevaar te kunnen stichten. Wernhout zocht in deze fase te vaak de lange bal, die vervolgens ook vaak niet goed viel en relatief eenvoudig verdedigd kon worden door de Sprundelse defensie. In de eerste 20 minuten van de wedstrijd waren de eerste kansjes voor Wernhout. Lexie kreeg uit een vrije trap van Staakie een lastige kopkans en Lampie Aaaantens kon niet hard genoeg inschieten, waarna zijn schot een eenvoudige prooi werd voor de doelman. Vervolgens was Dennis dicht bij een doelpunt, maar zijn inzet werd ook gekeerd door de Sprundelse goalie. Na bijna 40 minuten spelen was Sprundel voor het eerst écht gevaarlijk via een goed afstandschot, die uitstekend werd gekeerd door de Belg. Sprundel was hiervoor wel dreigend geweest, maar kansen werden er niet gecreëerd. Net voor rust kreeg Sprundel de grootste kans van de wedstrijd, de spits kreeg een steekbal in de diepte, maar de Belg verkleinde zijn doel uitstekend en zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat de brilstand op het bord bleef. Net voor rust kreeg Bartje het op zijn heupen, met een prachtige crossbal achter de defensie bereikte hij Bodybuilder Dennis, die vervolgens voorlangs schoot. 0-0 met rust dus.

Het voornemen van Wernhout was om niet te gokken op ‘de nul’, maar om op zoek te blijven gaan naar een driepunter, dat zou zeker mogelijk moeten zijn en het is in het verleden ook niet bepaald een kwaliteit van ‘Ut Twidde’ gebleken om op de nul te spelen. Wat vervolgens geschiedde was een uitstekende tweede helft van Wernhout, met goed voetbal. Hier was vrij weinig op aan te merken. Er was een enorme kans voor Max, die van dichtbij over werkte. Luudje kreeg twee goede kansen in de zestien, maar zag beide schoten gekeerd worden, en Faasie kon zijn hoofd net niet tegen de bal krijgen na een goede voorzet van Bodybuilder Dennis. Naast deze kansen voor Wernhout dient ook vermeld te worden dat er achterin werkelijk niets weggegeven werd en Sprundel geen enkele keer in de Wernhoutse zestien is geweest in de tweede helft. Tot aan de 85e minuut. Uit het niets kreeg Sprundel een corner die door Wernhout niet goed verwerkt werd en de bal viel voor de voeten van de centrale verdediger van Sprundel, die vervolgens hard binnen schoot. De ontlading bij Sprundel was groot en dit doelpunt sloeg bij Wernhout als een bom in. Met wat opportunistische ballen werd er nog getracht om het broodnodige puntje binnen te halen, maar dit mocht helaas niet baten.

Wernhout bleef zonder punten achter en Roosendaal maakte geen fout, waardoor de periode dus naar Roosendaal gaat. Een enorme teleurstelling. Maar, we moeten verder. Vasthouden aan die tweede helft en leren van deze wijze les. Op naar volgende week, als de derby uit tegen Zundert op het programma staat. Deze wedstrijd gaan we ook gewoon in als koploper van de tweede periode, omdat de overwinning tegen Victoria meetelt voor deze tweede periode. Graag tot dan!