Wernhout 2 verliest ook van Jeka

Waar het eerste elftal van Wernhout momenteel aan een goede serie bezig is, zit ‘Ut Twidde’ in de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen. Zondag werd er voor de vierde keer op rij puntverlies geleden, ditmaal werd er thuis verloren van Jeka, en is Wernhout 2 de aansluiting met de top voorlopig kwijt. De dag begon al wat rumoerig, Om stipt 11:00 uur ontbrak er namelijk nog één speler. Burn was nergens te bekennen, waarop Mouwskuhh besloot om hem te bellen. Naar eigen zeggen arriveerde Burn, die het ‘CV Rooie Bùùk’ uitje had gehad, om 11:06 op het sportpark. Maar, de leidende klok van coach Deefje gaf 11:11 aan. Hierdoor kwam Burn in strafschaal 2 terecht. Een bakkie goudgele rakkers (en één Ice Tea) bleef hem daarmee nipt bespaard, maar hij mocht wel 10 euro neertellen bij leider Luut.

Burn had hier overigens niet alleen zichzelf mee. In de voorhoede ontbreken er al een aantal spelers door blessures en de laatkomer moest uiteraard plaatsnemen op de bank, hierdoor moesten Deefje en Luut weer sleutelen aan de opstelling. De volgende namen mochten het gaan proberen: Lappert, Bakkert (’85 D’n Daark), Sjoerd, Tommy, Jes R (’85 Vertomme), Mouwskuhh, Jappie (’88 Burn), D’n Aaantens, Tropische verrassing Teo (’60 SnoopDockx), Dennis en gelegenheidsspits Foezzz.

Wernhout begon goed aan de wedstrijd, het had het betere veldspel en was sterker in de duels dan de tegenstander. In de eerste minuten resulteerde dit al in een schot van Jappie en een rollertje naast van Mouwskuhh na een keurige steekbal van Foezzz. Na een klein kwartier spelen kwam Wernhout dan ook verdiend op voorsprong. Mouwskuhh werd op de rechterflank weggestuurd en leverde een keurige voorzet over de grond af, die door Jappie op een karakteristieke Wernhout 2 wijze werd binnen gewerkt. Hij raakte de bal met beide benen tegelijk en het leer rolde vervolgens binnen. Quote van Jappie: ”Het maakt niet uit hoe ze erin gaan, als ze er maar in gaan”. En zo is het! Na de 1-0 werd Jeka sterker en werd Wernhout wat slordiger. Dit leverde ook een grote kans op voor Jeka, maar de bal verdween naast het doel van de Lappert. Niet veel later redde Lappert op geweldige wijze op een inzet van dichtbij. Toch zou Wernhout de rust niet ingaan met een 1-0 voorsprong. Na een klein half uur spelen werd de bal na een kluts vanuit een corner binnengewerkt, hier kon ook Dennis die op de lijn stond niets meer aan doen, 1-1.  Wernhout werd nog wel tweemaal gevaarlijk in de eerste helft. Eerst was er een schot van D’n Aaantens, op aangeven van Bakkert. Vervolgens was er een schot van Mouwskuhh en daarna een kans in de rebound voor Foezzz, die niet goed uit kwam. Overigens is Foezzz de eerste speler waarbij het shirt begint te scheuren, en nee, niet bij de buik maar bij de borst (naar eigen zeggen).

Enfin, de tweede helft. Een helft waarin Jeka licht overwicht had maar ook lange tijd niet tot scoren kwam. Dit lukte ‘Ut Twidde’ zelf ook niet. De tweede helft was een stuk minder goed dan de eerste, maar daarom niet minder spannend. Helaas viel de wedstrijd in de slotfase de verkeerde kant op. In de 85e minuut maakte Jeka 1-2 en in de 88e minuut werd het ook nog 1-3. Die laatste was een fraai doelpunt. De ingevallen middenvelder zag de bal uit de lucht komen en besloot het met een omhaal te proberen, deze viel achter Lappert in het doel.

Uiteindelijk is de uitslag voor Wernhout zuur. Lange tijd had de wedstrijd beide kanten op kunnen vallen en in tegenstelling tot het begin van het seizoen zit het nu even niet mee. Het is van belang dat we snel weer eens een wedstrijd winnen, om deze slechte serie te beëindigen. Aanstaande zondag is daar weer een nieuwe kans voor, namelijk uit bij Beek-Vooruit.

Tot slot willen wij onze captain Foezzz nog beterschap wensen, hij is op de training geblesseerd geraakt en moet zich helaas de komende weken bij de ziekenboeg van ‘Ut Twidde’ voegen. Gelukkig kan hij zich nu wel extra goed voorbereiden op de aanstaande kerstspecial van ‘All you need is love’, waar hij al geruime tijd naar uitkijkt.

Alle aanwezigen en lezers wederom bedankt, en graag tot volgende week!