Wernhout 2 verliest derby en koppositie tegen Zundert

Zundert 2 – Wernhout 2 5-0 (2-0)

Zondag voetbaldag.. ‘Verliezen’. Zelfs bij het intypen van deze term op de website van Van Dale komt ‘Geen resultaat voor ‘Verliezen’’ als antwoord naar voren. Het gevoel van verliezen waren we dan ook al even vergeten bij ‘Ut Twidde’. Helaas moesten we er deze zondag toch aan geloven.

Het begon allemaal nog mooi op zondag 7 november, waar Zundert 2 dus tegenstander was. Eenmaal aangekomen in de kantine van de opponent was het voor menig speler tijd voor een goed ontbijt. Bodybuilder Dennis had voor de verandering druiven in plaats van een banaan meegenomen, Sjoerd, in het verleden ook weleens D’n blauwe enveloppe genoemd, zat lekker aan het worstenbrood en ook de koekjes bij de koffie moesten eraan geloven. Ook was er deze zondag wél een winnaar. Namelijk de winnaar van de grote ‘Ut twidde’ quizzz. De winnaar is Snej Huijbregts, die mag gaan genieten van zijn welverdiende prijs. Gefeliciteerd!

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer bleek de toch altijd scherpe leiding de box vergeten te zijn. De eerste aderlating van de dag. Gelukkig had Lolly nog een box(je) in zijn tas zitten, waar voor een gemiddelde koffietafel nog niet voldoende geluid uit komt.

Maar goed, Zundert 2 dus. Een bekende tegenstander uiteraard, vol met spelers die wij kennen. Een goede ploeg dit jaar, wisten we vooraf. Wernhout ging als koploper op bezoek, maar Zundert had enkel tegen Kruisland punten verspeeld. Het beloofde een mooie en spannende pot te worden vooraf.

Trainer Jan stuurde de volgende spelers het veld in: Belg, Jaape (82 RL7), Sjoerd, Lexie, Mouwskuhh, Meijer, Bartje, Hein (’65 Bertje), Burn (’45 Bodybuilder Dennis), Von Hees en Lolly.

Wernhout begon zeker niet slecht aan de wedstrijd. In het eerste half uur ging het spel wat op en neer en was Wernhout meer op de helft van Zundert dan andersom. Toch was de eerste dreiging voor het doel van onze Belg te vinden. Allereerst gleed een bal onder de schoen van de Belg door, waarna hij een zeldzaam sprintje trok om de bal tijdig voor de lijn te keren. Vervolgens was er een kans voor Zundert, waar de Belg redding bracht. Aan de andere kant was Wernhout gevaarlijk via een kopbal van Burn na een voorzet van Lolly, maar zijn inzet eindigde in de handen van de doelman en werd vervolgens ook nog afgevlagd.

De hier op volgende fase werd Wernhout sterker, zag ook RL7. RL7 zat overigens op de bank, onder het toeziend oog van zijn hele familie die speciaal waren komen kijken. Tja, je kunt niet altijd zes gooien zullen we maar zeggen. Overigens zou deze zelfde RL7 aangegeven hebben dat de bank van Zundert zo oud is dat die op de Werelderfgoedlijst kan staan. Maar, als ik het goed heb, is RL7 zelf ouder dan iedere invaller van Zundert. Twijfelachtige uitspraken dus.

Enfin, Wernhout werd dus sterker. En dit betaalde zich ook uit in kansen. Meijer kwam goed door aan de linkerkant, maar zijn voorzet eindigde via een Zundert been naast. Vervolgens kopte Hein naast na een uitstekende voorzet van Von Hees en kregen zowel Burn als Lexie de bal vanuit een corner niet binnen. Ook Hein kreeg nog een aardige kans, maar produceerde een afzwaaier. Na deze fase kwam Zundert wat beter in de wedstrijd en kwam het spel weer in evenwicht. Vanuit een corner werd Zundert gevaarlijk door een harde kopbal van de Zundertse captain. Deze inzet werd gekeerd door de Belg. De laatste vijf minuten voor rust waren pijnlijk voor Wernhout. Allereerst viel een bal van de rechtsbuiten van Zundert ietwat gelukkig binnen bij de tweede paal (1-0) en vervolgens was er na apathisch verdedigen nog een Zunderts doelpunt nadat een Zundertse aanvaller vrij in kon schieten (2-0). Rust.

Twee harde tikken dus net voor rust. Waarbij Wernhout zeker het eerste half uur met vlagen prima voetbal op de mat legde en zeker net zoveel kansen als Zundert had gehad. Nog geen gespeelde wedstrijd dus. ‘Ut Twidde’ scoorde tot nu toe immers altijd minimaal twee keer, en kreeg er ook nog niet meer dan twee tegen dit seizoen.

Maar, alle goede bedoelingen konden direct na rust de prullenbak in. Zundert startte uitstekend en was Wernhout de eerste fase na rust simpelweg de baas. Nog geen minuut na rust was het al 3-0. Een geweldige goal van de Zundert spits, die via de onderkant van de lat binnen viel. Na een volgende grote kans was het zes minuten na rust wéér raak en stond Wernhout op een 4-0 achterstand. Vervolgens was er aan Wernhout kant wat frustratie en kwam Jaape nog goed weg na een stevige tackle. Toch kwam ook Wernhout er in de tweede helft nog een aantal keer gevaarlijk uit. Een schot van Von Hees werd van richting veranderd en eindigde naast het Zundertse doel, Bodybuilder Dennis schoot een aardige kans naast, en Hein schoot eenmaal hard op de keeper en eenmaal over. Na 69 minuten spelen werd het echter nog pijnlijker voor Wernhout. Een Zundertse voorzet werd door Edje binnen gegleden. Zo bleek Ed dus recentelijk een transfer te hebben gemaakt. Het was dus wel gespeeld en dit was in het restant van de wedstrijd ook te zien. Zundert hoefde niet meer en kon lekker voetballen. Aan de andere kant mocht de wedstrijd van Wernhout wel afgefloten worden.

Al met al dus een ruime nederlaag. 5-0, daar kun je weinig positiefs van maken. Echter, kan Wernhout met name aan de eerste helft vast blijven houden. Zundert scoorde op de juiste momenten en eigenlijk gaf Wernhout in zo’n 10 speelminuten de wedstrijd volledig weg door vier doelpunten weg te geven. Ook gingen de Wernhoutse kansen er deze keer niet in, waardoor het mes deze zondag aan beide kansen een keer niet sneed. Jammer dat dit tegen Zundert gebeurt, maar ook nu stonden er net zoals iedere week drie punten op het spel. ‘Ut Twidde’ krijgt nu even rust en 18 oktober staat de volgende wedstrijd in het bekeravontuur op het programma. In en tegen Bavel. Om 20u wordt er afgetrapt. Graag tot dan!.