Wernhout 2 toont twee gezichten binnen één week

Beker: Bavel 2 – Wernhout 2 (0-1) 0-2

Competitie: Wernhout 2 – Roosendaal 3 (0-0) 0-2

Donderdag voetbaldag en zondag voetbaldag.. Één week, twee wedstrijden, één verslag deze keer. Op de donderdagavond stond de uitwedstrijd tegen Bavel 2 op het programma voor de beker. Op de zondag stond de competitiewedstrijd tegen Roosendaal 3 op het programma. Beide ploegen stonden op het moment van spelen om de 9e plaats op de ranglijst. Bavel uiteraard in een andere tweede klasse dan Wernhout.

Omwille van tijdsgebrek bij de verslaggever van dienst ditmaal een korter verslag dan u van ons gewend bent. Eenmalig uiteraard.

Op het kunstgrasveld van Bavel begon Wernhout de strijd om een plaats bij de laatste 32 in het bekertoernooi. Daar waar het toernooi nog begon met meer dan 500 teams. Een toernooi met onder andere hoofd- en eersteklassers. Een prestatie op zich al dus. Wernhout begon goed aan deze wedstrijd en was beter dan Bavel, dat met een aantal vaardige voetballers wel dreigend was.

Het eerste wapenfeit was van Wernhout. Na een voorzet van RL7 legde Bodybuilder Dennis keurig af en liet Burn het netje bollen. Echter werd dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Vervolgens waren er kansen en mogelijkheden aan beide kanten. Allereerst schoot Bavel in de handen van de Belg, vervolgens kreeg Hein een goede kans na een combinatie met Burn. Het dichtstbij een doelpunt kwam Bavel echter, door een vrije trap van een meter of 25 op de lat te schieten. Het meest spectaculair was de inzet van Luudje, die een stuiterbal vanaf de middenlijn rakelings over(!) jaagde. Met 38 minuten op de klok kwam Wernhout op voorsprong. Bodybuilder Dennis vond Burn, die vervolgens raak schoot, 0-1! In de tweede helft was Wernhout de bovenliggende partij, echter bleef ook Bavel dreigend. De eerste kans was voor Meijer, die de Bavelse goalie trof. Niet veel later raakte Bavel wederom de lat. Na mogelijkheden voor Bodybuilder Dennis, Hein en Burn kwam Wernhout op de bevrijdende 0-2. Bodybuilder Dennis kreeg de bal in bezit en kapte een aantal keer handig. Deze actie deed een beetje denken aan de welbekende actie van Zlatan tegen NAC, of overdrijven we dan misschien een beetje? Feit is dat Bodybuilder Dennis beheerst binnen schoot en daarmee een plaats bij de laatste 32 veilig stelde. In de volgende ronde is competitiegenoot DOSKO de tegenstander en krijgt ‘Ut Twidde’ weer een awayday voor de kiezen. Een uitwedstrijd op kunstgras begint steeds meer een specialiteit te worden voor Wernhout en wij zullen dan ook met alle vertrouwen afreizen naar Bergen op Zoom.

Op zondag stond de wedstrijd op het programma die inmiddels gerust tot ‘Klassieker’ gebombardeerd mag worden. Roosendaal 3 kwam in Wernhout op bezoek. Een tegenstander die wij de laatste jaren steevast als tegenstander hebben en waarbij er eigenlijk altijd een spannende en gelijk opgaande wedstrijd voorgeschoteld wordt. Dat was deze keer niet anders. Roosendaal heeft dit jaar met wisselende samenstellingen gespeeld, maar was op volle oorlogssterkte naar Wernhout gekomen. Ondanks dat Roosendaal slechts negende stond was er zeker geen sprake van onderschatting. Volle oorlogssterkte dus. Zo had Roosendaal ook de nummer 13 meegebracht. Waar wij Bodybuilder Dennis doorgaans positief in het zonnetje zetten dankzij zijn gespierde torso viel hij deze zondag toch wat in het niet en werd zijn lichaam gedegradeerd tot hooguit een kinderarmpje. En dat is in dit geval niet positief. Gelukkig gaf RL7 aan dat hij zondagochtend nog een paar keer had opgedrukt, waardoor hij de fysieke strijd met deze nummer 13 aan kon gaan.

De wedstrijd zelf was minder spectaculair dan die van donderdag. De wedstrijd was in evenwicht en Roosendaal was wellicht wel de bovenliggende partij. De ervaren ploeg speelde geduldig, zuiver en vertraagde het spel daar waar nodig. In de eerste helft waren de mogelijkheden dan ook op één hand te tellen. Roosendaal raakte allereerst de lat, Burn zag zich inzet naast gaan na een pass van Luudje, een vrije trap van Roosendaal eindigde in het zijnet en een kopbal van Burn had niet voldoende kracht.

In de tweede helft begon Wernhout aardig via een schot van Luudje, maar kwam het na 54 minuten toch op achterstand. De goed voetballende aanvoerder verscheen voor de Belg en rondde handig af, 0-1. Vervolgens waren er via Bodybuilder Dennis, Luudje en Meijer mogelijkheden voor Wernhout, maar besliste Roosendaal de wedstrijd in de 85e minuut na slordig balverlies, 0-2. De tweede competitie nederlaag op rij voor ‘Ut Twidde’. Gelukkig komt er snel weer een kans om dit recht te zetten. Zondag 28 november staat de uitwedstrijd tegen Virtus op het programma. Zonder publiek helaas. Graag tot de volgende keer!