Wernhout 2 spoelt kater Oktoberfest weg met overwinning op koploper Kruisland

Wernhout 2- Kruisland 2  2-1

Het was weer zover, een ouderwetse voetbalzondag op het sportpark van v.v. Wernhout. Zowel Wernhout 1, 2, 3 en de dames moesten thuis voetballen en hierdoor was het goed druk op het sportpark. René van Hees merkte dit ook toen hij zijn auto wilde parkeren en geen plek gevonden kreeg en zijn auto uiteindelijk bij het Wierenbos moest parkeren. Toen iedereen een parkeerplek gevonden had en zich hadden verzameld, kon de focus op Kruisland 2 een goede ploeg, zoals wij nog weten van vorig jaar. Iedereen wist dus dat wij onze borst nat konden maken en dat we er vollen bak op moesten klappen om hier een resultaat uit te halen.

Jan stuurde de volgende elf namen het veld in: op goal stond onze vertrouwde Belg, de verdediging bestond uit Jaape, Lex, Boerd(Mouwskuhh), Krampus(Remco), de middenvelders waren Brenders, Meijer en Hein(Doelpaal) en de aanvallers waren Lolly(Burn), van Hees en Luudje. Deze elf namen moesten maar laten zien dat er niks te halen viel in Wernhout. De bank bestond uit: Mouwskuhh, Doelpaal, Burn, Remco een dure bank zoals onze captain lex het noemde. Er waren nog de nodige afwezige door blessures en onze eigen Olleke Bolleke Rubisolleke/Murdock deed mee met Wernhout 6. Nadat de scheids de pasjes controle had gedaan en onze trainert Jan ook als speler opnoemde, moesten we nog snel een teamfoto nemen en daarna kon de wedstrijd beginnen.

In de openingsfase werd als snel duidelijk dat Wernhout de betere van het spel hadden. Ook was al snel duidelijk dat we geen hulp gingen krijgen van de grensrechter van Kruisland die een aantal merkwaardige beslissingen nam met het in de lucht steken van zijn vlag. Desondanks trapte de scheids er niet elke keer in en zo kreeg Meijer een goede kans op de openingstreffer, zijn schot werd echter gekeerd door de keeper van Kruisland. Uiteindelijk na een klein halfuur kreeg Wernhout een corner die getrapt werd door Hein, deze was te kort, maar werd terug gekopt door de verdediging van Kruisland. Hierdoor kreeg Hein een tweede kans om de bal voor te geven, die liet hij niet liggen en plaatste de bal op het hoofd van Luudje die de bal vlak langs de paal in de bovenhoek kopte het was 1-0 voor Wernhout. Een kleine 10 minuten later stuurde Luudje Hein diep met een bal over de verdediging. Hein was sneller als zijn tegenstander en kwam schuin uit voor de goal, waardoor Hein besliste een stifje te doen en met succes! De bal belande op magistrale wijze in de bovenhoek over de keeper die aan de grond genageld stond. Daarna ging Kruisland heel hard spelen en kon de scheidsrechter misschien de spelers meer in bescherming nemen, zo werd Luudje ook nagetrapt door de aanvoerder van Kruisland, maar de scheids had het niet gezien en iedereen die Kruisland lief had ontkende natuurlijk dat dit gebeurt was. Het leek erop dat Wernhout hier een beetje onrustig van werd en kwam Kruisland ineens in de wedstrijd. Na een serieuze waarschuwing, waar Wernhout laconiek was in de opbouw en bijna een tegengoals moest incasseren. Toch was het enkele minuten alsnog raak door een goed uitgespeelde aanval van Kruisland.

In de rust moesten de aanvoerders van beide elftallen bij de scheids komen, omdat de scheids nog nooit 2 elftallen had gezien die zo weinig respect voor elkaar hadden en dat we meer met het spel bezig moesten zijn i.p.v. met elkaar.

In de tweede helft werd het meer een open wedstrijd waarbij beide teams kansen kregen, zo speelde Meijer Luudje vrij die hierdoor een schietkans kreeg, maar deze werd gepareerd in de korte hoek door de keeper van Kruisland. Bij Kruisland ging (bijna) alles over de linksbuiten van hun die tegen onze eigen Jaape stond. Jaape deed alles wat in zijn macht lag om hem van de bal te krijgen, helaas lukte dit niet altijd door de kwaliteiten van deze behendige speler, maar vaak was er dan rugdekking om hem alsnog onschadelijk te maken. In de 75e minuut was het even billenknijpen. De rechtsbuiten van Kruisland was Jaape kwijt na een goede actie en sneed naar binnen waar Lex rugdekking gaf, echter snelde hij langs onze captain alleen liet hij zijn been hangen waarmee hij de buitenspeler neer haalde. De angst was zichtbaar in de ogen van Lex, maar tot zijn geluk legde de scheids de bal buiten de zestienmeter, terwijl de overtreding duidelijk binnen de zestien werd begaan, een gelukje voor Wernhout, waar de spelers van Kruisland natuurlijk helemaal gek van werden. In 85e minuut stuurde van Hees Luudje diep die sneller was dan zijn tegenstander en 1 op 1 kwam met de keeper, maar wederom was hij ongelukkig in zijn afronding en bleef het 2-1. De laatste 10 minuten was overleven en werd er voor elke meter gestreden en toen de scheids uiteindelijk floot voor het eindsignaal kwamen er een aantal oerkreten van vreugde naar boven.

Daarna werd er natuurlijk weer in de kleedkamer met z’n alle gejuicht en kon het bier naar buiten, alleen moesten onze Belg en Luudje even wachten met het nuttige van de alcoholistische versnaperingen, omdat zij nog moesten aansluiten bij Wernhout 1, Dit zelfde gelden ook voor Hein, maar hij was in de rust al van team gewisseld.

Aankomende donderdag staat er weer een wedstrijd op het programma tegen Hilvaria 2 de volgende opponent die Wernhout 2 van de beker wilt afhouden. Ook word er aankomende zondag gevoetbald, dan wordt de wedstrijd tegen Gastel 2 ingehaald. Wernhout en Zundert zijn de enige ploegen in de competitie die nog geen verliespunten heeft, dit zal tegen Gastel in stand gehouden moeten worden.