Wernhout 2 speelt doelpuntloos gelijk bij VVR

Zondag 1 december stond de derby in Rijsbergen tegen VVR op het programma. VVR was voor aanvang van de wedstrijd hekkensluiter en Wernhout stond met een zesde plaats in het linker rijtje. De onderlinge verschillen waren klein en voor Wernhout was het dan ook belangrijk om in ieder geval niet te verliezen, om zodoende VVR op voldoende achterstand te houden. Geen makkelijke opgave, VVR pakte namelijk het gros van de behaalde punten in eigen huis en Wernhout pakte nog geen enkel punt buiten het eigen sportpark.

Twee opvallende zaken voorafgaand aan de wedstrijd. Bartje was een paar minuten te laat en moest dobbelen. Hij gooide vier, wat de rest van het team volgende week een versnapering na de wedstrijd oplevert. Van Hees moest vorige week al dobbelen, na zijn onnodige gele kaart. Hij gooide tot grote vreugde van de rest zes, waardoor hij een liedje moest zingen in de kleedkamer. En wat is dan uitgerekend op bezoek bij VVR passender dan het Wilhelmus. Dit werd met volle overtuiging en veel kwaliteit ten gehore gebracht. Mocht van Hees de absolute wereldtop in zijn voetbalcarrière niet halen, is er altijd nog de mogelijkheid om een avontuur aan te gaan in ‘The voice of Holland’, ‘Beste zangers’, of eventueel de Jostiband.

Terug naar de tegenstander van vandaag. Vooraf wisten we van VVR dat het een fysieke ploeg is die vrij opportunistisch voetbal zou spelen, waarbij het hoopt op de tweede bal. Na deze informatie werden de volgende spelers de kou ingestuurd:

Lappert, RL7 (’20 Lexie), Tommy, Sjoerd, Bartje, Jappie, van Hees, TVDP (’24 Meijer), Faasie, Bodybuilder Dennis en Burn.

Waar er doorgaans voldoende informatie is om een goed vullend verslag te schrijven is het ditmaal zoeken naar opvallende momenten in de wedstrijd. De wedstrijd was vrij matig en beide ploegen hadden moeite om voetballend tot kansen te komen. Dit in combinatie met de koude omstandigheden maakte het voor de meegereisde supporters een kille zondag. In de eerste helft was de wedstrijd grotendeels in balans, waarbij opgemerkt moet worden dat de gevaarlijkste momenten voor VVR waren. Na negen minuten voetballen werd er vanuit de tweede lijn een afstandsschot gelost, die de Lappert over kon kijken. Nog binnen het kwartier kreeg VVR een goede kans, nadat Wernhout niet doorstapte, maar die werd hopeloos om zee geholpen. In het vervolg waren er twee tegenvallers voor Wernhout. RL7 viel uit met een knieblessure en ook TVDP moest het veld met een blessure verlaten. Laten we hopen dat beide gevallen enigszins meevallen. Voor rust was er verder nog één kans. Deze was voor Wernhout. Een harde vrije trap van Meijer werd gekeerd door de doelman en in de rebound kopte Burn over.

Rust. Wernhout kon geen vuist maken, maar ook het spel van VVR hield niet over. 0-0 was dan ook een terechte en realistische ruststand.

Tweede helft.. Na 53 minuten voetballen mocht Bodybuilder Dennis ondanks een vlagsignaal door van de uitstekend leidende zestienjarige scheidsrechter, maar hij koos vervolgens voor een balletje breed op Burn, waar hij beter voor eigen succes had kunnen gaan. Aan de andere kant was er na ruim een uur spelen een goede kans voor VVR, maar de Lappert was alert en bracht redding. Het laatste kwartier kreeg Wernhout meer ruimte, met name omdat VVR risico ging nemen en voor de driepunter ging. Wernhout koos hierbij voor zekerheid, koesterde het punt, en probeerde via de counter nog gevaarlijk te worden. Dit lukte, want ‘Ut Twidde’ kreeg via Bodybuilder Dennis nog de uitgelezen mogelijkheid om de overwinning naar zich toe te trekken. Zijn één op één poging strandde helaas op de goalie. In de 82e minuut dacht Wernhout via Burn alsnog op voorsprong te komen, maar zijn treffer werd (terecht) afgekeurd wegens buitenspel. Het zou bij 0-0 blijven.

Gezien het spelbeeld een terechte uitslag en je hebt toch het gevoel dat als er nog 90 minuten waren gevoetbald, dat er nog steeds 0-0 op het scorebord zou staan. Al met al een verdiend punt in een uitwedstrijd tegen een ploeg waar Wernhout twee seizoenen geleden nog twee keer van verloor. Hierdoor houdt Wernhout VVR op 7 punten achterstand en staat het met een zevende plaats voorlopig uitstekend in de middenmoot. Volgende week komt de nieuwe hekkensluiter op bezoek, namelijk Steenbergen. Steenbergen is een ploeg die momenteel in de hoek zit waar de klappen vallen. Voor Wernhout de uitgelezen mogelijk om vlak voor de winterstop de voorsprong op de degradatiezone uit te bouwen. Makkelijk zal het zeker niet worden en het belang van deze wedstrijd is (wederom) groot. Wij kunnen dus alle steun weer gebruiken. Er wordt om 12:00 uur afgetrapt aan de Diepstraat en Wernhout wil de ongeslagen status in eigen huis behouden. Graag tot dan!