Wernhout 2 pakt in twee wedstrijden één puntje

Dames en heren, allereerst excuses voor het lang uitblijven voor de verslaglegging. De afgelopen weken speelde ‘Ut Twidde’ twee competitiewedstrijden. Thuis tegen VVR 2 en uit tegen Victoria’03 2. In de heenwedstrijden werd er verloren van VVR en in een spektakelstuk gewonnen van Victoria met 4-3, na een 0-2 ruststand.

De wedstrijd tegen VVR.. Op een mooie voorjaarszondag werd de derby gespeeld. Coach Deefje had de manschappen met een aantal pittige en onvriendelijke uitspraken over de ‘vijand’ op scherp gezet in de kleedkamer, dus de messen waren op voorhand geslepen. Verder was er deze zondag heugelijk nieuws, de citroenvlinder was ontwaakt uit zijn winterslaap en fladderde als vanouds weer vrolijk langs de Wernhout 2 dug-out. Stinoss, vlinderspotter van beroep was alert en daarmee de eerste die de trouwe Wernhout 2 supporter voorbij zag fladderen. Het was diezelfde Stinoss die (wederom) met een opvallend feit op de proppen kwam. Eerder dit seizoen, toevallig bij de uitwedstrijd tegen VVR, meldde hij samen met de moeder van Snoopdockx onder de douche te hebben gestaan, ditmaal deelde hij het zwembad met de zus van de spijkerharde verdediger van ‘Ut Twidde’, D’n Dààrk. Dat D’n Dààrk het deze dag sowieso niet had getroffen werd na de wedstrijd bewezen door een overvliegende vogel. Deze dropte zijn uitwerpselen namelijk op het sportieve lichaam van D’n Dààrk, die hier overigens niet van schrok en eerst zijn biertje op dronk, vooraleer naar de douches te vertrekken.

Enfin, de wedstrijd. Wernhout speelde een hele aardige wedstrijd, maar kwam door een ongelukkige en zeldzame actie van Tommy toch vroeg op achterstand. Wernhout creerde nog een aantal kansen, waarvan de grootste voor Dennis was. Zijn kopbal werd echter gekeerd door de Rijsbergse goalie. Helaas kon ‘Ut Twidde’ de gelijkmaker niet meer op het bord zetten en werden er geen punten in Wernhout gehouden.

Dan zondag 8 april. De uitwedstrijd tegen Victoria’03 2 stond op het programma. Wederom na de Zundertse derby tussen Moerse Boys en Zundert moesten de meeste met een nog zwaarder hoofd dan normaal aantreden. Wederom moest er een achterstand weg gewerkt worden na een doelpunt in de eerste helft. Ditmaal lukte dit deels wel. Mouwskuhh scoorde namelijk in het tweede bedrijf, en daarmee werd de eindstand 1-1.

Komende zondag staat de derby tegen Moerse Boys 3 op het programma. De uitwedstrijd werd met 1-2 gewonnen. De doelpuntenmakers van toen zullen er zondag niet bij zijn, dus er wordt gerekend op het scorend vermogen van de vedettes die wél op het veld staan. ‘Ut Twidde’ kan een driepunter gebruiken en daarmee ook de support van het trouwe publiek. Dit moet goedkomen, gezien de ‘Week van Wernhout’. Graag tot dan!