Wernhout 2 pakt punt uit bij Roosendaal 3

Zondag voetbaldag…..

Ut twidde is er weer in geslaagd om de voetbalweek ongeslagen door te komen.
Op zondag 13 november werd er uit gevoetbald bij Roosendaal 3, de eindstand bedroeg de stokstand, namelijk 1-1.

Het was vroeg opstaan op de betreffende zondag, voor sommige stond de wekker zelfs vroeger als een doordeweeksedag. We verzamelden om 08:15u bij ons clubhuis, waarna we na een lekker bakske koffie de reis richting Roosendaal maakten. De wedstrijd Roosendaal 3 – Wernhout 2 stond op het affiche. Een strijd tussen de nummer 3 en de nummer 4 van het klassement met maar 1 punt verschil. Wederom stond er veel op het spel deze zondag.

Om exact 09:30u (vruuuuuuuugg) werd er (wederom) op het ku(ns)t(jes)gras (met de welbekende al dan niet ziekteverwekkende zwarte tarrels) aangetreden. Op voorhand werd R’daal 3 als een goede tegenstander en doorgewinterde ploeg ingeschat. Een wat ouder elftal met vele spelers die op een hoger niveau hadden gespeeld. Dit bleek ook wel na het eerste fluitsignaal van de (s)Tilburgse scheids. Het goede combinatiespel van de thuisploeg sprak boekdelen en Wernhout had moeite om in de wedstrijd te komen. Het goede spel van de R’daal leidde echter niet tot hele grote kansen, maar dit neemt niet weg dat onze Schoenlappert (wederom) goed stond te keepen. Halverwege het eerste bedrijf kregen we meer en meer grip op de wedstrijd en kwamen we een aantal keer bij de goal van R’daal. Er werd verder niet gescoord in de eerste helft, waardoor we met de brilstand aan de thee konden.

Om 10:18u werd het bakkie thee naar binnen gewerkt in de ietswat kleine kleedkamer. De meeste spelers waren nu wel ontwaakt en de spiertjes waren goed losgekomen.

De tweede helft begon en Wernhout kwam stukken beter uit de startblokken als in het eerste bedrijf. Dit resulteerde in een aantal kansen en zo kwamen we op voorsprong in de 47e minuut. Een halfhoge bal werd door de verdediging verkeerd ingeschat en onze Jes R.  was er als de kippen (of Valken) bij om de bal achter de (ietswat gezette) goalie van R’daal te prikken…de 0-1 op het scoreboard.

Langs de kant werd weer een vreugdedansje gedaan door de goal, en dit maal niet door het toedoen van het passeren van de citroenvlinder…welke we overigens pas medio april/mei weer zullen aanschouwen 🙁

Enfin, Wernhout stond op voorsprong en kon dit lang vasthouden. Het was vooral de nummer 14 van R’daal welke het spel goed verdeelde en zodoende kwam R’daal beter en beter in hun spel en moest Wernhout achteruit lopen. De verdediging stond (wederom) goed van Wernhout en R’daal lukte het niet om echt door te dringen. Wel kregen ze enkele (grote) kansen, maar de 0-1 stand bleef op het scoreboard staan. De spanning steeg en tot aan de laatste minuut van de officiële speeltijd was het spannend. In de laatste minuut werd een bal van achteruit hoog naar onze #Bern gespeeld. Hij ging het kopduel met 2(!) spelers van R’daal aan en hierin zag de scheids een overtreding tegen Wernhout. De vrije trap werd door de geslepen mannen van R’daal snel genomen en zo kon vanaf rechts een voorzet gegeven worden en werd de bal alsnog achter de Schoenlappert binnengetikt….de 1-1 in de 90e minuut.

Het was nog steeds onbegrijpelijk waarom de vrije trap werd gegeven, maar we hadden hierin iets slimmer moeten zijn. Het bleef nog een paar minuten spannend, maar uiteindelijk bleef het 1-1.

We kunnen al met al tevreden terugkijken naar het gelijkspel uit bij Roosendaal. Van te voren hadden we hiervoor getekend en gelet op het spelbeeld, was dit ook een terechte uitslag.

Ut Twiddu is nu 7 maal op rij ongeslagen (5x de winst en 2x gelijk)..een puike prestatie!

Op zondag 27 november a.s. staat de thuiswedstrijd tegen Hoes (of Goes) 2 op het program. Wederom een belangrijke pot om de 4e plaats in de 3e klasse te behouden. We hopen weer op vele support en zullen aan de bak moeten om de drie punten in eigen huis te houden.