Wernhout 2 pakt drie punten op de donderdagavond!

Donderdag, voetbaldag…Voor vele mannen van Wernhout 2 rees de vraag op Donderdag, voetbaldag? Normaal is het van onze motivator Foes altijd Zondag voetbaldag, echter werd op verzoek van De Sportvriend Etten 2 gespeeld op de donderdagavond 20 oktober j.l. Dit is alweer de 7e competitiewedstrijd voor Wernhout 2 in een hogere 3e klasse. Na een moeizame start, met drie op rij verloren wedstrijden, een gelijkspel uit in ’t Heike en tweemaal de winst tegen Sprundel en Alliance, weten de heren van ut twiddu weer wat winnen is en wilden dit graag doorzetten tegen de tegenstander van vanavond.

Om stipt 20:15u werd er op het ku(ns)tjesgras afgetrapt. Al snel na een seconde of 30, waarbij de reserverspelers en technische staf net hun draai hadden gevonden op de bank, ontstond de eerste kans. Foez steekte de bal, met zijn nieuwe blinkende speciaal aangekochte patta’s, door op Mouwskuh, die eigenlijk al de 0-1 had moeten maken. Echter ging de kans naast of over. DSE schrok van dit moment en werden hierdoor gelijk wakker geschud. Hun spel begon goed vorm te krijgen en onze mannen wisten even geen raad met de vele positiewisselingen. Echter stond onze verdediging goed en haalde onze Schoenlappert een paar mooie ballen eruit. Tot circa de 30e minuut hadden onze mannen echter niet veel te vertellen op het veld. Hierna kreeg Wernhout wat meer grip op de wedstrijd en werden er ook meer duels gewonnen. De slag op het middenveld werd steeds meer door Wernhout gewonnen en zo ook de welbekende ‘tweede bal’. Dit resulteerde in wat meer kansjes voor onze mannen en warempel, zo viel de 0-1 in de 39e minuut. Onze #Bern wist het netje te laten bollen na een goede actie. Direct na de aftrap van de tegenstander zette onze mannen direct meer druk op DSE, dit leidde tot meer balbezit. Hiervan wisten we direct te profiteren, want onze Foez schoot de bal vanaf circa 20 meter heerlijk binnen, de 0-2 viel in de 42e minuut.

Met een lekkere voorsprong smaakte de thee goed in de rust, in de overigens veel te warme kleedkamer (maar dat geheel ter zijde).

De tweede helft stond in het teken van zolang mogelijk de 0 houden en proberen om het spel van DSE te verstoren. Dit lukte onze mannen aardig en kwamen er enkele keren, met de snelle King voorin, eruit. Al hadden we hier toch zeker wel de 0-3 moeten maken om de wedstrijd spreekwoordelijk ‘op slot’ te gooien. Dit verzuimde we echter en werd de druk van DSE steeds groter. Uiteindelijk lukte het DSE om tegen ons te scoren  (wat overigens best knap is nadat we immers 269 minuten de 0 hadden gehouden) in de 89e minuut. Er was dus sprake van een hectische slotfase waarbij de billetjes op de Wernhoutse bank flink werden samengeknepen (en zo nu en dan een briesje liet gaan (hierbij worden geen namen genoemd)). Het eindsignaal van de prima optredende scheids was dan ook meer dan welkom en ut Twiddu had de overwinning op zak! Een zware tas met drie punten werd terug mee naar Wernhout genomen.

Een prima prestatie om in het eerste jaar in de 3e klasse 3x op rij te winnen. Wernhout 2 heeft nu 10 punten uit 7 wedstrijden. A.s. zondag zijn we dus vrij en volgende week wordt er thuis gespeeld tegen de mannen uit het Verre Westen, namelijk (Sint-Jan)Steen 2.