De Wernhout 2 Loco is opgevoerd en dendert verder!

Zondag voetbaldag…

Heerlijk om na de lange winterstop weer eens een officiƫle wedstrijd te mogen spelen. De loco van Wernhout 2 is in de winterstop flink opgevoerd en de mannen van ut Twidde waren gebrand om op deze 5e februari de punten in eigen huis te houden tegen De Sportvriend Etten 2. Het doel was immers duidelijk, bij winst zou een derde plaats in de ranglijst binnen zijn.

Hoewel de citroenvlinder nog niet is ontpopt uit zijn coconntje, zoals dit altijd gebeurd bij heerlijk voorjaarsweer, voelde het vandaag met het zonnetje aangenaam. Met een lekker bakske koffie in de hand startte de voorbereiding op deze wedstrijd vandaag. Nagenoeg alle spelers waren stipt om 11:00u aanwezig op het sportpark. Echter ontbrak onze doelstoppert, aangezien hij zich had verslapen. Reden om een leenkeeper in de vorm van Goulash te vragen om deel te nemen aan de wedstrijdā€¦waarvoor dank!

Nadat onze trainert David de opstelling voor hem en voor eenieder had duidelijk gemaakt, startte de wedstrijd om exact 12:00u onder leiding van de KNVB-scheidsrechter. Wernhout 2 had het in het begin moeilijk om de bal rond gespeeld te krijgen en DSE was evenals in de heenwedstrijd in de eerste helft de betere ploeg. Echter stond de verdediging met Bakker, Lange, Bartje en Lexie als een huis en kwam DSE er niet doorheen. Daarnaast zorgde de stofzuigende Koekert en Mouwskuh ervoor dat ook het middenveld van DSE minder aan voetballen toekwam. Bij het veroveren van de bal werd deze vaak direct doorgespeeld naar Foez en daarna doorgepassd naar onze voorhoede in de vorm van Jes R., gelegenheidsspits van Aert en de King op rechts.

Van Aert had zich in de week ervoor in de vriendschappelijke wedstrijd ook al bewezen goed uit de voeten te kunnen in de spits. Dit deed hij ook vandaag goed. Ut Twidde kwam op voorsprong via een prima lopende aanval. Jes R. gaf een strakke pass op de snelle King en gaf de bal voor. Deze voorzet was ietswat te lang en hierna bracht Van Aert hem terug voor en kon onze Foez de bal binnen knikkenā€¦.de 1-0 in de 20e minuut. Na deze goal kreeg Wernhout meer grip op de wedstrijd en op DSE. Veel kansen vielen er aan beide zijden niet en zo kon met een marginale voorsprong gerust worden.

In het tweede bedrijf bij aanvraag geen wissels, waardoor we ook met de basis 11 de tweede helft startte. Wernhout had de tweede helft meer overwicht en DSE kwam eigenlijk niet door de verdediging heen. Wel moest de Goulash zich nog een aantal keer maximaal uitstrekken om een tegendoelpunt te voorkomen. Wernhout kreeg daarentegen meer kansen en zo viel dan ook de 2-0 in de 68e minuut. Het was Van Aert die als een geslepen spits voor zijn man kwam en een voorzet hard binnenschoot! Wernhout zat op rozen en gaf de overwinning gelukkig niet meer uit handen. Na de 2-0 werden er nog een aantal spelers gewisseld en kregen ook Dockx, de Willumsun en A-jeugd mannekes Aaantes en dā€™n Damen nog speelminuten. Al met al een enerverende pot voetbal en waarbij de drie punten in eigen huis werden gehouden.

Ut Twidde staat nu op plaats 3 in de 3e klasse. A.s. zondag (als de weergoden ons goed zijn gezind) spelen we thuis tegen Gas-stel 3. Hiertegen hebben we nog wat recht te zetten. Mochten we winnen van deze tegenstander, dan verstevigen we onze 3e positie en doen we tevens nog mee voor de 2e periode!