Wernhout 2 laat dure punten liggen bij Sprundel

Op een natte en koude zondag mocht ‘ut Twidde’ aantreden in Sprundel, tegen de plaatselijke SV. Voor capitano  Foezzz een pikante ontmoeting, omdat hij  volgend  seizoen een transfer gaat maken naar de huidige tegenstander. Naar verluid gaat Wernhout een slordige 5 miljoen ontvangen voor de vedette.

Sprundel 2 dus als tegenstander, ditmaal werden de eerste ‘harde’ afspraken al gemaakt op de zaterdagavond. King had Burn aangegeven dat hij de drie punten niet mocht vergeten, waarna Burn in zijn agenda noteerde dat hij deze mee terug naar Wernhout zou nemen op de zondagmiddag. Dat Burn zijn woord niet altijd nakomt zou maar weer eens blijken.

De volgende namen mochten het van coach Deefje gaan proberen:

Lappert, Vertomme (’60 Jappie), Sjoerd, Tommy, Jes R, Foezzz, Jodan, D’n Aaaantens, Dennis, Burn (’45 Jeugdmanneke Luutje), Mouskuhh

Wernhout begon sterk aan de wedstrijd en  al binnen een minuut werd de eerste tiki-taka aanval op Barcelona achtige wijze op de mat gelegd. Via Jodan en D’n Aaaantens ging de bal razendsnel en in één balcontact richting de diep gelopen Mouskuhh, waarna het ontbrak aan de zuiverheid van de laatste pass. Dit zou ook het verhaal worden van de eerste helft; Wernhout dat voetballend veel sterker was dan de tegenstander, maar wat zichzelf telkens tekort deed. Kansen waren er wel degelijk in de openingsfase, maar deze bleven onbenut. Sprundel kwam tegen de verhouding in wél op voorsprong. De buitenspeler ging wel heel makkelijk naar de grond en kreeg hiervoor een penalty. Deze werd strak ingeschoten, 1-0 voor Sprundel. Voor rust werd het nog wel gelijk, wat ook zeker verdiend was. Debutant bij ‘Ut Twidde’ Jodan draaide goed weg en schoot nog beter in de verre hoek binnen, 1-1.

In de tweede helft een ander spelbeeld. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, waardoor er een stuggere en minder aantrekkelijke tweede helft werd voorgeschoteld aan het meegereisde publiek. Het was dan ook een tweede helft met minder mogelijkheden. Wernhout kwam wel op voorsprong, wederom via Jodan, die ditmaal de keeper vanaf de rand van het strafschopgebied in de korte hoek verschalkte, 1-2! Hierna werd er door beide ploegen relatief weinig gecreëerd. De grootste kans was voor Sprundel, maar de aanvaller kreeg het voor elkaar om de bal van maximaal vijf meter over te werken. De hoofdtrainer legde het meegereisde publiek hierbij uit dat dit slechts een mogelijkheid was. Uiteindelijk zou dit toch een fatale waarschuwing blijken. In blessuretijd werd alsnog aangetekend voor de 2-2. Na een voorzet kon er vrij (?!?) worden ingekopt en waren de druiven ditmaal zuur voor Wernhout, hier zou het namelijk bij blijven.

Met nog één wedstrijd te gaan in de periode staat ‘Ut Twidde’ nu tweede, op één punt van VVR. Er moet volgende week gewonnen worden van Internos en dan zien we wel of Jeka punten af heeft kunnen snoepen van VVR. Zelf winnen is het enige wat we nu kunnen doen en daar gaan we met z’n allen hard voor werken. Aankomende zondag vanaf 12:00 uur 90 minuten lang gas geven en misschien, heel misschien, hebben we dan nog wel een feestje. Tot dan!