Wernhout 1 ook met 1 – 2 onderuit tegen Noordhoek

Na twee nederlagen op rij met minimaal verschil is er zondag wederom verloren met het kleinst mogelijke verschil. Op een regenachtige zondag werd won Noordhoek met 1 – 2 van Wernhout. Noordhoek, dat voor de winterstop op een magere dertiende plaats stond, is met de overwinning over Wernhout heen geklommen.

De opstelling zondag was als volgt: Carlo – Lars D – Chris – Sjoerd – Jens – Davey – Marvin – Leroy – Thijs – Maikel – Karel. Op de bank namen plaats: Gijs – Bram – Hein – Mathieu.

Het eerste kwartier gebeurde er vrij weinig, maar helaas moest Jan Hereijgers Jr. zijn aanvoerder al snel wisselen door een blessure. Het is nog maar de vraag of Leroy dit seizoen nog in actie gaat komen. Bram kwam op zijn plek te spelen. Saillaint detail was dat door deze wissel het jongste Wernhout 1 van dit jaar op het veld stond. Op keeper Carlo en spits Maikel na was iedereen van Wernhout onder de 25 jaar.

Na 20 minuten kwam Noordhoek, ligt tegen de verhoudingen in, op een 0 – 1 voorsprong. Een diepe bal viel na de kluts precies voor de voeten van de attente spits. Die prikte de bal precies in de hoek. Wernhout mocht in de achtervolging en deed dat ook. Uit onderscheppingen op het middenveld werd een aantal keer gevaar gesticht vanaf de zijkant. Echter was het telkens net een verdediger van Noordhoek die op de goede plek stond. Uit corners waren de keeper en nummer 10 van Noordhoek telkens heer en meester. Tot aan de rust speelde Wernhout vrij aardig, maar kon dit niet overbrengen op het scorebord.

Ook na rust werd Noordhoek ver teruggedrongen op eigen helft. Een aantal goede aanvallen werden in de kiem gesmoord alvorens Maikel z’n status als goaltjesdief nog maar eens extra kracht bij zette. Na een mooie aanval over links was Maikel er als de kippen bij om de bal binnen te tikken, 1 – 1. Na deze goal moest Wernhout de wedstrijd beslissen, maar verzuimde dat te doen. Het liet Noordhoek een aantal keer ontsnappen en zodoende kon Noordhoek langzaamaan onder de druk uitkomen. Na ongeveer 65 minuten spelen werd Marvin gewisseld voor Mathieu.

Het voetbalcliché: ‘’Als je hem zelf niet maakt, dan maakt de tegenstander hem’’ bleek maar weer eens uit te komen. Vrijwel uit het niets viel een lange bal in de zestien op de borst van de spits van Noordhoek. De twijfelde geen moment en schoot de bal knap binnen, 1 – 2. Tien minuten voor het einde mocht de zestienjarige Hein Roelands voor de tweede keer dit seizoen z’n opwachting maken in de Wernhoutse hoofdmacht. De laatste minuten zakte Noordhoek ver terug op eigen helft en werd de Wernhoutse luchtmacht meermaals mee naar voren gestuurd. Een écht slotoffensief kwam helaas niet van de grond omdat de bal er niet echt in werd gepompt. Hiermee eindigde de wedstrijd in mineur en verloor Wernhout voor de derde week op rij met 2 – 1.

Doordat BSC, Gesta en SVC niet wisten te winnen zijn de tickets voor de nacompetitie onderin verdeeld. BSC en Gesta mogen proberen zich te handhaven via de nacompetitie en SVC is volgend jaar veroordeeld tot de 5de klasse. Bovenin is het allerminst gespeeld. Beide buurmannen Schijf en VVR maakten geen fout, waardoor de strijd om het kampioenschap tot de laatste speelronde spannend lijkt te gaan worden. Wie weet kan Wernhout hierin nog een bepalende rol in gaan spelen. De laatste van Wernhout is namelijk, thuis, tegen VVR. Maar voordat dat zover is mag Wernhout aankomende zondag eerst nog op bezoek bij het al gedegradeerde SVC. In de thuiswedstrijd boekte Wernhout z’n grootste overwinning van het seizoen, er werd op een koude decemberdag met 5 – 0 gewonnen van de ploeg uit Standaardbuiten.

Tot zondag!