Wernhout 1 behaalt tweede oefenzege tegen Moerse Boys 2

Op donderdag 30 augustus werd de tweede oefenpot van de voorbereiding gespeeld door Wernhout 1.

In eerste instantie zou worden geoefend tegen TPO uit Moerdijk, maar deze ploeg meldde zich helaas op het laatste moment af. Gelukkig waren daar onze vrienden van de Akkermolen om een pre-corso oefenwedstrijd te spelen.

Wernhout begon met Carlo, Lars, Sjoerd, Jordan, Kamil, Davey, Marvin, Bram, Thijs, Mathieu en Thijs in de basis. Rick, Karel en Chris startte vanaf het bankie.

Moerse Boys 2 liet Wernhout in de eerste helft veelvuldig aan de bal op eigen helft. Zodra de Wernhoutenaren echter de middellijn overstaken, probeerde de oranjehemden druk te geven. De vrijheid die de verdedigers van Wernhout aan de bal kregen werd echter niet optimaal benut, waardoor het combinatiespel wat te wensen over liet. Okee, de tegenstander was beter dan Gloria UC, maar dan nog was het niet denderend.
Desalniettemin kreeg Wernhout een aantal mogelijkheden tot scoren. Het net werd helaas niet gevonden. De ene keer verzuimde Wernhout het uit te spelen, de andere keer was het wat onfortuinlijk in de afronding.
Moerse Boys werd ook nauwelijks gevaarlijk, alhoewel een tweetal corners vrij ingekopt mochten worden. Met de brilstand op het scorebord werden de kleedkamers opgezocht.

De equipe van Marc van der Linden wisselde in de rust driemaal. Rick verving Marvin, Chris wisselde Jordan af en Karel kwam er in voor Thijs van den Buijs.

Waar de eerste helft niet perfect was, was het de tweede helft zeer zeker niet. Moerse Boys 2 werd steker en Wernhout kwam steeds minder aan voetballen toe. Het verhaal van de kip of het ei?

Een helft waar niet over naar huis geschreven hoefde te worden, hetgeen ook niet zal gebeuren dus.

Na een tweede ronde met wissels, waarbij Thijs, Jordan en Marvin Bram, Sjoerd en Thijs vervingen, wist Wernhout in de laatste 10 minuten van de wedstrijd dan toch de 3 punten te pakken.
Een diepe bal van Chris (‘weg is weg’ of ‘bewussie’ ?) kwam Mathieu oog-in-oog met de keeper. Een kans die uiteraard, bijna vanzelfsprekend, afgemaakt werd door de Wernhoutse aanvaller.
Hoe het kwam dat Wernhout na de goal ineens ging voetballen, is nog onbekend. Wel is bekend dat de beste aanval van de donderdagavond de 2-0 inleidde.
Een combinatie aan de rechterkant, inspelen-laten vallen-doorspelen, leidde tot een penalty voor Wernhout 1. Cappie Davey faalde niet en schoot onberispelijk de 2-0 binnen.

Hiermee werd de maand augustus afgesloten en maakte Wernhout 1 zich klaar voor de eerste bekerwedstrijd. Maar eerst… corso!