Wenhout JO17 geeft overwinning in de extra tijd uit handen tegen Gloria UC JO17

Zaterdag 23 september was het dan eindelijk tijd voor de eerste competitiewedstrijd voor de JO17. Na een twee flinke en één nipte nederlaag in het bekertoernooi tegen 2de klassers, konden de jongens zich eindelijk gaat meten met de eerste 3de klasser uit te competitie.

In de eerste competitiewedstrijd van het seizoen kwam Gloria UC uit Baarle-Nassau op bezoek. In de beginfase had Wernhout moeite om onder de druk van Gloria UC uit te komen. Door een aantal grote kansen voor Gloria UC schrok Wernhout dan toch eindelijk wakker. Na 10 minuten spelen trok Wernhout de wedstrijd naar zich toe, maar dit resulteerde niet direct in grote kansen. Na een aantal kleine speldenprikjes van beide partijen leek het erop dat we met de brilstand aan de thee moesten. Echter maakte Gloria UC op slag van rust een overtreding die resulteerde in een vrije trap voor Wernhout. De bal lag op een mooie plek om hem voor de goal te slingeren. Dat deed Jurre dan ook, de bal daalde hard bij de tweede paal en Joep schoot hem daar feilloos binnen. Onhoudbaar voor de keeper en zo werden de kleedkamers tóch opgezocht met een 1-0 voorsprong op zak.

Na rust was het spelbeeld heel anders. Wernhout kwam er voetballend niet meer uit en Gloria UC had het heft stevig in handen. Maar de Wernhoutse defensie hield zich in deze fase prima staande. Een aantal kansen voor Gloria UC werden gepakt door Jan. Voorin kreeg Wernhout vanuit de counter een aantal mooie kansen via Brady en Hein. Helaas werd hieruit niet gescoord en dus bleef de stand zeer onzeker. Aan alles was te merken dat Wernhout flink met zijn krachten had gesmeten en dat Gloria UC nog een aantal frisse krachten had. Na veel hangen en wurgen viel in de laatste minuut uiteindelijk toch het tegendoelpunt. De rechtsbuiten van Gloria UC werd met een mooie steekbal weggestuurd en iedereen achterin bij Wernhout had het nakijken. Ook Jan kon ditmaal een tegendoelpunt niet meer verhelpen, 1-1. Zelfs hierna kreeg Gloria UC nog een grote kans om zelfs de 3 punten mee terug te nemen naar Baarle-Nassau, maar gelukkig werd deze kans niet meer benut.

De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel, wat gezien de hele wedstrijd misschien wel een verdiende uitslag was. Wernhout JO17 is in ieder geval van de 0 af en de wedstrijd bood een hoop perspectief voor de rest van het seizoen. 30 september is de JO17 vrij omdat er helaas een aantal teams uit de competitie zijn gestapt.