Vriendschappelijke wedstrijd tegen onze zuiderburen wordt gewonnen

Vanwege een competitievrije dag, stond vandaag een vriendschappelijke wedstrijd op het programma tegen onze zuiderburen: de dames van Hoogstraten. Nadat wij het wat grote groene tenue aangetrokken hadden, werd de opstelling bekend gemaakt.

In de goal: van Riel
In de verdediging: Lot (’33 Nien), Irish, BreakyDaisy en East (’61 Lot)
Op het middenveld: Wildehil, Boutje en Nien (’30 Broekie)
In de voorhoede: Kriest (’85 the Bean), Fen (’61 Peet) en Peet (’20 the Beast)

De wedstrijd gaat van start en de dames van Hoogstraten komen iets beter uit de startblokken. Zij weten meteen met een combinatie onze goal te bereiken, maar van Riel voorkomt een doelpunt. Al snel komen wij met een reactie. In de tweede minuut komt de bal, na een actie van Fen, bij Kriest terecht. Die speelt de bal diep op Wildehil, die door kan lopen en de bal langs de keepster in de goal speelt: 1-0! De dames van vv Wernhout zijn wakker en het eerste halfuur bestaat met name uit erg veel kansen van onze zijde. In de 8e minuut speelt Boutje de bal diep op Kriest, die doorloopt, de keepster passeert, maar de bal net niet lekker kan raken opdat er een doelpunt valt. Na een kwartier speeltijd maakt Irish een mooie actie, na een kaatsbal van Fen, en speelt de bal diep naar Kriest. De bal gaat uiteindelijk net over. Ook van rechts komen kansen van Peet, maar de keepster voorkomt keer op keer dat er een doelpunt valt. Na een halfuur komt een omslag en is het eindelijk raak. Kriest speelt de bal diep op the Beast, die doorzet en de bal diep op Kriest kan spelen. Kriest schiet hard en de bal verdwijnt in de rechter hoek: 2-0! Hierna krijgt the Beast een grote kans, maar die wordt niet verzilverd met een doelpunt. In de 35e minuut speelt Fen de bal naar Kriest na een mooie loopactie. Kriest kan afronden en de 3-0 valt. Net voor rust is het wederom Fen die zich laat zien. Ze komt 1-op-1 met de keepster en krijgt de bal vanuit de rechterhoek langs de keepster in de goal: 4-0!

Tijd voor rust en ranja. Er vinden geen wijzigingen plaats.

In de tweede helft starten wij sterker dan in de eerste helft. Wederom volgen er velen kansen, die niet worden afgerond. Kriest komt met een mooie loopactie en kan een schot lossen, maar een doelpunt blijft uit. In de 65e minuut krijgt Wildehil de bal voor haar chocoladebeen. Ze kan schieten op goal, maar de bal gaat langs. In de 70e minuut lukt het de keepster uit de eerste helft om tot scoren te komen: 4-1. De euforie is van korte duur, want enkele minuten later scoort Kriest op aangeven van Lynn de 5-1! Ook wij kunnen niet lang in onze handjes klappen. Slechts één minuut later valt de 5-2. In de 81e minuut komt Kriest nog 1-op-1 met de keepster, maar kan niet goed afronden door de druk van een verdediger van Hoogstraten. In de 84e minuut heeft Peet nog een mooie loopactie, waarna de bal bij Kriest komt. De bal gaat over en wij moeten accepteren dat de eindstand toch echt 5-2 blijft.

1-0 Wildehil
2-0 Kriest