Veerkrachtig Wernhout pakt in slotfase een verdiend punt bij BSC

10-11-2019 BSC 1 – Wernhout 1 1-1 (0-0)

In de achtste wedstrijd van dit seizoen was Wernhout te gast bij BSC in Roosendaal.  BSC had wel iets meer het initiatief en probeerde via de opbouw van achteruit er voetballend door heen te komen maar de organisatie bij Wernhout stond goed en de Wernhoutse defensie gaf weinig weg. Wernhout was aan de bal minder goed dan het de laatste 5 weken liet zien en hierdoor bleef ook BSC redelijk makkelijk overeind.

Eerste kans van de wedstrijd was na twee minuten voor Maikel die door Lennard met een mooie crosspass werd bereikt. Maikel aarzelde iets te lang en zodoende kon een BSC verdediger zijn schot nog blokken. Uit een corner ging een Roosendaalse kopbal over.

Na een kwartier een voorzet van Davey vanaf rechts die nog net kon worden geschampt door Mathieu maar hiermee ging de bal niet richting de goal van BSC. Een minuut later een afstandschot van BSC dat maar net over vloog. Een voorzet van Davey smoorde in de zestien, de bal viel voor de voeten van Gijs Domen, die in de competitie een verdienstelijk debuut maakte, maar bij zijn poging om uit te halen naar de grond werd gewerkt. De leidsman van dienst zag hier echter geen strafschop in.

Net voor het half uur werd Bram bereikt met een steekpass op de rand zestien. Bram kwam oog in oog te staan met de imposante BSC-goalie, die koel met zijn voet redding bracht op zijn schot.Een snelle ingooi van Davey op Maikel die de zestien in dribbelde maar uit een moeilijke hoek gaat zijn schot voorlangs. Laatste wapenfeit in de eerste helft was voor BSC , de vrije trap op een meter of twintig van het Wernhoutse doel ging hoog over.

Na rust is er na ruim vijftig minuten een grote kans voor BSC. Één van de BSC-spitsen wordt met een steekpass vrij voor Gijs gezet, de stiftbal die over een duikende Gijs gaat gaat echter gelukkig voor Wernhout ook naast.

In de 65e minuut wordt Wernhout zwaar benadeld door de scheidsrechter. Maikel wordt in de ruimte aangespeeld en tikt binnen de zestien de bal langs de uitgelopen BSC-keeper, die duikend Maikel zijn benen meepakt. Iedereen maakt zich op voor een pingel terwijl de scheids naar Maikel loopt en hem doodleuk een gele kaart, nota bene zijn tweede, toont wegens een ‘schwalbe’.  Wernhout moet voor de 3e week op rij de wedstrijd met 10 man uitspelen.

BSC voert de druk op en op ongelukkige wijze komt Wernhout op achterstand. Een harde voorzet vanaf links wordt door Lennard, die de bal niet meer verwachte,  van dichtbij in eigen doel gelopen, 1-0. Hierna komt Wernhout een paar keer goed weg dat BSC het niet goed uitspeelt en niet de genadeklap uitdeelt

Met nog toen minuten  te gaan wordt er vers bloed gebracht met Marvin en Karel en wordt Wernhout sterker. Een paar minuten voor het einde valt de dikverdiende gelijkmaker nadat Marvin de bal laat vallen voor Davey, die vanaf 30 meter de bal in de winkelhaak jaagt, 1-1.

Bijna gaat Wernhout er nog met drie punten van tussen ook, maar de kans van Karel gaat er helaas niet in.

Overall is een gelijkspel een terechte uitslag gezien de hele wedstrijd, maar wat als…… maar dat telt helaas niet. Wernhout heeft ondanks dat het spel matig was en de leiding niet meezat wel als team veerkracht en karakter getoond, chapeau hiervoor!

Komende zondag is Wernhout 1 vrij. Over twee weken komt Noordhoek  op bezoek. Noordhoek was mede door blessures de competitie slecht gestart, maar de laatste 3 wedstrijden zijn ze weer compleet en werden er 7 punten behaald, dus ze zitten momenteel in een ‘flow’. Afgelopen seizoen verloor Wernhout thuis nog redelijk kansloos met 1-4,  over twee weken is er dus de kans om dit recht te zetten.