V.V. Wernhout heeft topdag op NAC Talententoernooi

Op zaterdag 6 januari was een kleine delegatie van V.V. Wernhout afgereisd naar de Indoor Soccer in Breda om, op uitnodiging van NAC, deel te nemen aan het NAC Talententoernooi. Voor V.V. Wernhout een ideale mogelijkheid om een mooi toernooi met mooie clubs te spelen, voor NAC de gelegenheid om een hoop West-Brabantse spelertjes bezig te zien.

Teams van ASWH, Baronie, Bavel, Boeimeer, BSC, DIA, Gilze, Groen-Wit, Halsteren, JEKA, Madese Boys, MOC’17, Moerse Boys, Oosterhout, RFC, Rijen, Rood Wit, Roosendaal, SCO, TSC, Unitas, Unitas’30, Wernhout, WSC en SC ’t Zand streden verdeeld over 5 poules in een 5 tegen 5 om de prijzen.

Dat V.V. Wernhout qua verenigingsgrootte wellicht een vreemde eend in de bijt was, deed niets af aan de spanning, zo zou blijken.

Na de opening door Manager NAC Jeugdopleidingen en ex-prof Tim Gilissen werd er afgetrapt.
’s Ochtends werd er nipt verloren van Roosendaal en Bavel, gewonnen van Rood Wit en bleek Oosterhout een maatje (of 2) te groot, waardoor er een keurige 4e plaats behaald werd.
Voor het middagprogramma werden alle nummers 4 in één poule ingedeeld en waren DIA, Gilze, RFC en SCO de tegenstanders. Na 4 middagwedstrijden bleken 2 overwinningen genoeg voor een 3e plaats in de poule en dus een 18e plaats overall.

Alle spelers hebben ontzettend genoten en keihard samengewerkt om er een mooi toernooi van te maken. Dat plezier in het spelletje voorop staat bleek ook na afloop van het toernooi. ‘Iedereen wil natuurlijk winnen en er kan er maar één met de beker naar huis gaan, maar uiteindelijk zijn jullie allemaal winnaars’, waren namelijk de mooie woorden van Tim Gilissen na afloop.