Ut Twidde verliest ook van andere koploper Beek Vooruit 2

Zondag voetbaldag, zo ook zondag 2 april. Op deze dag stond de lastige thuiswedstrijd tegen Beek vooruit 2 op het programma. Deze ploeg strijd samen met SVSSS 2 om het kampioenschap in de competitie van Ut Twidde. Tegen SVSSS 2 legde Ut Twidde een goede pot op de mat, maar ging het helaas in de slotfase onderuit. Tegen Beek Vooruit 2 was het strijdplan hetzelfde; de huid zo duur mogelijk verkopen, en hopen op een stunt!

U zult als vertrouwde lezer merken dat dit verslag korter van stuk zal zijn en minder uitgebreid in zal gaan op de gebruikelijke, iet wat onnozele, gebeurtenissen/verhalen tijdens de voorbereiding op de wedstrijd. Vaste schrijver Luudje is helaas afwezig i.v.m. een vakantie en zal op moment van schrijven bommetjes aan het maken zijn in de Aqua Mundo. Wij wensen hem, namens Ut Twidde, een zeer fijne vakantie. Vaste tegenlezer/filter/censureerder van Luudje, de Belg, zal verantwoordelijk zijn voor dit verslag.

Naast de afwezigheid van Luudje, zijn Doelpaal en D’n Borstel geschorst vanwege hun 5e gele kaart. D’n Borstel maakte van dit moment meteen gebruik om een vakantie naar Italië te boeken. Ook hem wensen we, namens Ut Twidde een zeer fijne vakantie. Daarnaast is Lexie nog steeds afwezig vanwege zijn opgelopen blessure. Dit zorgde voor een lastige puzzel om te leggen, maar gelukkig konden we zoals altijd rekenen op ondersteuning vanuit de Jo19. Dit leidde tot de volgende opstelling:

Jeugdmanneke Mart in de goal, de verdediging bestond uit Tommie, Mouwskuh, D’n Blauwe envelop en Jaape, het middenveld werd bezet door Sjarel, Bertje en Meijer en de aanval bestond uit Jeugdmanneke Sem op rechtsbuiten, the Burn in de spits en Krampus op linksbuiten.

U zult wel denken: Krampus als vaste linksback op linksbuiten? Dat klopt, Krampus staat bekend als een veelzijdige speler, met meerdere kwaliteiten (naast iedere wedstrijd naar de grond gaan met kramp). In de jeugd heeft hij ook meerdere malen in de aanval gespeeld en begin dit seizoen heeft hij bewezen vanuit deze positie doelpunten te kunnen maken, met legendarische celebrations als gevolg (welke niet voor herhaling vatbaar zijn). Hopelijk kan hij dit vandaag weer laten zien!

De wedstrijd begon en het spelbeeld was snel duidelijk. Zoals afgelopen weken zakte Ut Twidde in en had Beek Vooruit 2 veelvuldig te bal. Uit de counter probeerde Ut Twidde gevaarlijk te worden. Dit leidde dan ook tot kansen van the Burn met de kop (over) en een geblokt schot van Jeugdmanneke Sem. Aan de andere kant was Beek Vooruit 2 gevaarlijk, maar niet zuiver in de afronding. Dit leidde tot weinig hoogtepunten, met een 0-0 ruststand als gevolg.

Wat in de rust is medegedeeld door trainer Remco kan ik helaas niet mededelen, met de simpele reden dat ik niet in de kleedkamer was. Mijn voorspelling is dat Remco iets heeft verteld in de richting van: ‘blijf scherp achterin en loer op de counter’.

Ut Twidde kon deze voorspelling helaas niet doen uitkomen. Beek Vooruit 2 kwam scherp uit de kleedkamer en binnen het eerste kwartier van de tweede helft stond Ut Twidde met 0-3 achter. De 0-1 was een goede aanval waarbij de Beekse aanvaller uiteindelijk de bal voor het intikken had. De 0-2 was een vrije trap die in de bovenhoek binnenwaaide. De 0-3 was opnieuw een aanval over meerdere oranje schijven waarbij de aanvaller uiteindelijk de bal langs Jeugdmanneke Mart in het doel kreeg.

Dit was een flinke klap voor Ut Twidde, maar daar lieten ze het niet bij zitten. Met nog een half uur op de klok, bleven ze op zoek naar een mogelijke aansluitingstreffer. Deze volgde ook. Een corner bleef voor de doelmond hangen en de the Burn was er als de kippen bij om deze bal binnen te werken, 1-3! Met nog 15 tot 20 minuten op de klok, was de hoop op een stunt en remontada aanwezig! Beek Vooruit 2 bleek hier echter een stokje voor te steken. Het is om deze reden niet voor de niets een van de koplopers in de competitie. Ut Twidde begon meer druk naar voren te geven, en Beek Vooruit 2 profiteerde optimaal van de ruimtes die ontstonden. Hierdoor liep het uiteindelijk uit naar 1-4 en een 1-5 eindstand. Ut Twidde verliest opnieuw van een koploper in eigen huis.

Dit is helaas de derde wedstrijd op rij die Ut Twidde verliest. Hierbij moet echter wel vermeld worden dat dit tegen de top 3 van de competitie was. Deze lastige wedstrijden zijn nu achter de rug. Het is dus tijd om de rug te rechten en met een goede reactie te komen. Hiervoor mogen de spelers van Ut Twidde eerst genieten van een vrij weekend om te zoeken naar paaseieren. Daarna staat de lastige uitwedstrijd tegen Dubbeldam 2 op het programma (plek 9 op de ranglijst). De eerste wedstrijd eindigde in een 3-1 overwinning, maar Dubbeldam 2 heeft laten zien dat de meeste punten in Dordrecht worden gepakt. Ut Twidde kan dus zijn borst nat maken, maar gelukkig keren een aantal spelers terug van schorsingen/vakantie. Om 12.00 wordt afgetrapt, graag tot dan!