Ut Twidde knokt zich naar gelijkspel in zware wedstrijd tegen Vlijmen

Vlijmen 2 – Wernhout 2   2-2
11-12-2022
11 december, 2022,  wederom een gruwelijk koude dag. Ut Twidde mocht zich gaan opmaken voor een wedstrijd in Vlijmen, om 11:00 uur werd aangevangen voor de wedstrijd tegen Vlijmense Boys 2. Hierdoor moest er al vroeg verzameld worden, namelijk om 8:45. Dit bleek voor Bertje te vroeg, hij werd thuis opgehaald door Kees Braspenning.
Lexie en zijn inzittenden besloten toch ook even langs het huis van Bertje te rijden. Hier zagen zij hem in z’n blote bast voor het raam staan, wakker gemaakt door zijn broertje Murdock (kent u hem nog?).
Eenmaal aangekomen in Vlijmen liepen we daar de kleedkamer in. De geur in de kleedkamer was niet bepaald fris te noemen. Iets wat de auteur vergeten te vermelden is in het vorige verslag, is toiletgebruik voor de aanvang van wedstrijden. Zo moest Mouwskuhhh vorige week heel nodig naar de WC op Wernhout.
Hij besloot snel in kleedkamer 5 te gaan poepen, omdat daar toch niemand was. Daarna wilde Jaape zijn behoefte daar ook gaan doen en die kwam gierend terug gelopen. De geur die Mouwskuhhh had achtergelaten bleek van zo’n vieze aard, dat de verf nog net niet niet van het kozijn kwam.
Een paar minuten later kwam Toon Hereijgers binnengelopen (bestuurslid) met de vraag wie er in kleedkamer 5 naar de WC was geweest, aangezien de scheidsrechter daar moest gaan omkleden. Dit werd natuurlijk met veel gelach ontvangen.
Nu kunnen we weer terug naar de wedstrijd tegen Vlijmense Boys. In de wedstrijdbespreking bleek dat trainer Remco nog steeds zijn jas niet had ontvangen. Dat terwijl vorige week de 4e competitie-overwinning van het seizoen behaald werd. Een schande!
Vorige week kwam het mooie nieuws dat The Burn vader is geworden. Deze week kwam het nieuws dat Lolly, ex-auteur van de verslagen van Ut Twidde (en speler), ook vader is geworden! Er is mini-lolly ter aarde gekomen, namens de selectie van harte gefeliciteerd!
Na dit kindernieuws stuurde Remco de volgende elf namen het veld in: Mart K., Jaape, Lexie, Mouwskuhhh, Doelpaal, D’n Blauwe envelop, D’n Borstel, Mart A., Meijer, Luudje & Staakie. De bank werd bezet door: Bodybuilder Dennis, Breeky, Tommy & Bert.
Vlijmense Boys 1 was vrij en dit bleek ook niet in het voordeel van Ut Twidde te werken. In de 9de minuut kreeg Vlijmen de eerste kans, welke goed werd gekeerd door Mart K.
In de 15de minuut slalomde de aanvaller van Vlijmense Boys door de Wernhoutse verdediging. Wederom pakte Mart K. de bal en bleef het 0-0. 2 minuten later leek het 1-0 te worden voor Vlijmense Boys. Een aanvaller liep alleen op Mart K. af en legde de bal af op een meegelopen aanvaller. De meegelopen aanvaller bleek echter buitenspel te staan, tot frustratie van zijn teamgenoten.
Vlijmense Boys 2 was de bovenliggend partij en Ut Twidde had aanvallend weinig in te brengen. In de 28e minuut was het eerste Wernhoutse schot een feit. Staakie schoot de bal op goal, maar het was helaas een rollertje.
Na 35 minuten kreeg Wernhout uit het niets een goede kans. De bal viel uit een kluts voor de voeten van Luudje. Die ineens nog maar 1 verdediger voor zich had. Hij speelde de verdediger en vervolgens de keeper uit, maar de bal werd van de lijn gehaald.
Nog geen minuut later kwam Wernhout heel goed weg. Vlijmense Boys kwam door over de rechterkant kan en de bal werd gevaarlijk voorgetrokken. De aanvaller van Vlijmen schoot de bal hard op goal. Gelukkig voor Ut Twidde spatte deze uiteen op de paal, waardoor Wernhout de rust inging met een 0-0 tussenstand.
Voor Ut Twidde was de eerste helft voornamelijk overleven, maar het had zelf ook eenmaal de kans om te scoren. Er was nog niks aan de hand, er viel nog van alles te halen.
In de eerste minuut na rust verloor een speler van Vlijmense Boys de bal op het middenveld. Hieruit werd Luudje direct diep gestoken en kon alleen op de keeper af. Hij werd echter afgevlagd en daar waren ze het niet mee eens op de bank van Ut Twidde, welke op dezelfde hoogte stonden.
Na slordig balverlies van Wernhout ontstond een counter die werd verzilverd door de linksbuiten van Vlijmense Boys, 1-0. Kort hierop scoorde de thuisploeg ook nog de 2-0, na balverlies in de verdediging.
Dit leek een gespeelde wedstrijd maar door een aantal wissels aan de kant van Vlijmense Boys draaide het spelbeeld. Zo vond Ut Twidde in de 73e minuut aansluiting. Meijer draaide open op het middenveld en de bal belandde bij D’n Blauwe envelop die de bal meegaf aan Luudje. Luudje hield zijn lichaam sterk tussen de bal en zijn tegenstander waardoor hij kon uithalen. De bal ging strak door de benen van de keeper 2-1!
In de 85e minuut kwam Mart K. een 1-op-1 als overwinnaar uit de bus. In 87e minuut kreeg Ut Twidde loon na werken. Luudje kreeg de bal en draaide weg bij zijn tegenstander. Om vervolgens de bal direct naar de ingevallen Bodybuilder Dennis te spelen. Hij stond uit het niets 1-op-1 stond met de keeper. Hij schoot de bal zeer beheerst in de goal, 2-2!
Dit was ook direct de eindstand. Ut Twidde kreeg loon na werken. Dit voelde als een overwinning, doordat Vlijmense Boys 2, tot het laatste gedeelte van de wedstrijd, de overhand had. Ut Twidde heeft deze laatste wedstrijd voor de winterstop laten dat het over een sterke ruggengraat beschikt en uit onmogelijke situaties terug kan komen.
Met deze positieve gedachtegang, een 9e plek met 14 punten uit 11 wedstrijden (doelsaldo -9), waarbij het gat tot de 4e plek slechts 3 punten is, gaat Ut Twidde met een goed gevoel de winterstop in. Het kunstgras-syndroom blijft voorlopig nog aanwezig, omdat deze wedstrijd werd gespeeld op natuurlijk gras. Hierdoor heeft Wernhout alle 14 punten op natuurlijk gras behaald in de eerste seizoenshelft.
Wij willen jullie bedanken voor de steun van de afgelopen seizoenshelft en wensen u prettige feestdagen toe!