Ut Twidde kent een off-day en verliest van Dubbeldam 2

16 april stond er een wedstrijd in Dordrecht op de planning voor Ut Twidde, namelijk tegen Dubbeldam 2. Eerder dit seizoen werd Dubbeldam overtuigend verslagen met 3-1! Dit was echter geen reden voor onderschatting, aangezien wij tegen elke tegenstander het maximale van onszelf moeten eisen voor een resultaat.
Buiten onze lang geblesseerde spelers Lexie & Bodybuilder Dennis, was ook the Burn afwezig wegens een vakantie naar Center Parcs met de schoonfamilie. Terwijl the Burn de wildwaterbaan van Aqua Mundo onveilig maakte, moesten de andere spelers Ut Twidde naar definitieve handhaving brengen in de 1e klasse. Leuk feitje om te melden is dat selectiespelers Thist van de Pijp & the Burn elkaar tegenkwamen in Aqua Mundo.
Zoals vaker aangegeven gaat het niet om de mensen die er niet zijn, maar om de mensen die er wel zijn. Zo keerde er maar liefst 3 man terug ten opzichte van de week ervoor tegen Beek Vooruit 2. D’n Borstel & Doelpaal vaste krachten op het middenveld keerden terug van een schorsing. Daarnaast keerde Luudje terug van een blessure + vakantie.
Met de aanvulling van de Jo19 kon Remco weer 16 man op de wedstrijdlijst zetten. Hij stuurde de volgende 11 de (kunst)wei in: Jeugdmanneke Mart, Jaape, Mouwskuhhh, D’n Blauwe Envelop (’45 Tommy), Krampus (’70 Jeugdmanneke Thijn), Doelpaal, Bertje, Meijer (’80 Jeugdmanneke Senna), Luudje, Staakie (’60  Schoenlappert) & D’n Borstel. Op de bank zaten: De Schoenlappert, jeugdmannekes Senna en Thijn & Tommy.
Dubbeldam 2 leek hun huiswerk gedaan te hebben, door de wedstrijd te laten plaatsvinden op kunstgras. Iets waar Ut Twidde nog geen punt op wist te behalen deze competitie. Dat terwijl het hoofdveld (natuurlijk gras) ook vrij was. Ut Twidde hield vast aan hun strijdplan, wat ze veel punten heeft opgeleverd, namelijk inzakken. Hierdoor had Dubbeldam 2 veel balbezit en moesten zij het spel gaan maken.
Het was een vrij rommelig begin waarin weinig kansen waren voor beide ploegen. Na 20 minuten kreeg Ut Twidde de eerste kans, en een goede ook. Na balverlies van Dubbeldam 2 op het middenveld ging het ineens heel snel bij Ut Twidde. Luudje zocht direct de diepte en werd bereikt. Hij sprintte zijn directe tegenstander eruit en kon op het doel van de tegenstander af. Echter sneed hij niet genoeg naar binnen, waardoor hij vrij schuin voor de goal uitkwam. Deze hoek bleek helaas te moeilijk, waardoor het schot rakelings langs de paal ging.
Dit was direct een waarschuwing voor Dubbeldam 2 en werd ook vrij direct tegen elkaar gezegd binnen hun team. De eerste helft bleef rommelig en Dubbeldam 2 was de betere partij van deze wedstrijd, maar tot echte grote kansen kwamen zij ook niet. Net voor rust liet Luudje zichzelf nog een keer zien met een actie naar binnen, waarbij hij de bal met links naar de verre hoek stuurde. Echter pakte de doelman de bal prima en verwerkte hij deze tot hoekschop.
Hierdoor bleef de eerste helft staken op de brilstand, 0-0. Remco gaf in de rust aan dat het vertoonde spel van onze kant niet goed was en dat we ondanks ons slechte spel hier met een voorsprong de rust in hadden kunnen gaan. Dit omdat Dubbeldam 2 eigenlijk net zo slecht speelde als wij.
In de tweede helft kwam Ut Twidde al snel op achterstand. De spits van Dubbeldam 2 kwam via links naar binnen en besloot te schieten. Dit schoot leek tamelijk ongevaarlijk, maar werd middels de rug van Mouskuhhh naar de bovenhoek gestuurd, waardoor Jeugdmanneke Mart kansloos was. Een ongelukkig moment waardoor Dubbeldam 2 op voorsprong kwam, 1-0.
Hierna volgden twee grote kansen voor Ut Twidde, beide voor onze gelegenheidsspits Staakie. Na een voorzet vanaf links controleerde Staakie de bal knap op zijn borst en volleerde de bal hard op de vuisten van de keeper. Kort hierna onderschepte Staakie een bal vanuit de opbouw en kreeg hij een schietkans van 16 meter. Hij besloot vol uit te halen, maar de bal zwaaide af.
Na deze kansen was de tank leeg bij Staakie, en werd hij vervangen door, jawel, onze Schoenlappert! Normaal gezien de keeper, maar heeft voor dit seizoen een carrièreswitch gemaakt naar de andere kant van het veld, namelijk de spitspositie. Hij bekroonde zijn invalbeurt nog bijna 2 keer.
Na 2 goede voorzetten van Luudje & Jaape won de schoenlappert zijn kopduels, helaas gingen deze pogingen beide langs de verkeerde kant van de paal, waardoor Dubbeldam 2 op voorsprong bleef. Hierna verdubbelde Dubbeldam (zit hem wellicht in de naam) de voorsprong na een slechte inspeelpass van achteruit, waar ze op aan het loeren waren, 2-0.
Hierop besloot Remco alles op alles te gooien door de twee meter+ lange Senna naast onze Schoenlappert in de spits te zetten. Dit had helaas geen effect meer op de eindstand en zo droop Ut Twidde na een slechte wedstrijd met een 2-0 nederlaag van het veld.
Volgende week staat er een clash te wachten tegen WSC 2 en hier heeft Ut Twidde nog wat goed te maken na een 7-3 nederlaag in de uitwedstrijd, ondanks dat ze niet onaardig speelde destijds. Wij hopen u graag te ontvangen op het sportpark van V.V. Wernhout, waarbij zowel W1 als W2 zich veilig kan spelen, en een feest naderhand in de kantine in verband met de Week van Wernhout.
Om 12.00 wordt er afgetrapt, graag tot dan!