Topper in Putte blijft onbeslist

27-9-2020  Grenswachters 1 – Wernhout 1 3-3 (3-2)

In Putte eindigde de topper in 4B in een 3-3 gelijkspel. De thuisploeg, ten opzichte van vorig seizoen flink versterkt,  ging sterk van start en Wernhout had het in de beginfase moeilijk.

De gastheren sneden in de 5e minuut door de Wernhoutse verdediging en de Putse spits kan van dichtbij de bal langs Carlo binnenfrommelen, 1-0. Een minuut later een poging van Davey die op aangeven van Carlo Schrauwen naast schoot. Na een kwartier kwam Wernhout goed weg dat een ziedend schot rakelings over ging.

Hierna kwam Wernhout beter in de wedstrijd te zitten. Een mooie aanval over veel schijven eindigde bij Maikel maar die raakte de bal niet vol genoeg en zo kwamen de gastheren goed weg.

Vijf minuten later was het wel raak, wederom werd de Putse defensie ontrafeld en Maikel kon van dichtbij een voorzet van Carlo Schrauwen binnenschieten, 1-1. Net voor het half uur nam Wernhout de leiding, Jurre bracht Mathieu in stelling en laatstgenoemde maakt het goed af, 1-2.

Lang kon Wernhout niet genieten van de voorsprong. Twee minuten later werd het op ongelukkige wijze met een van richting verandert schot 2-2.Hierna is Grenswachters tot de rust de bovenliggende partij, Wernhout komt een paar keer goed weg en de teams lijken met een gelijke stand de rust in te gaan. Echter weet Grenswachters nog in de blessuretijd uit een corner de 3-2 met een pegel binnen te knallen.

Na rust is het niveau iets minder dan in de eerste helft maar heeft Wernhout meer de wedstrijd in handen. In de 50e minuut gaat een schot van Thijs vd Buijs net naast. Kort hierna een aanval van Grenswachters door het centrum,  Carlo houdt Wernhout in de wedstrijd met een goede redding. Een kwartier voor tijd brengt Thijs vd Buijs de ingevallen Max in stelling maar zijn schot gaat net over.

In de slotfase dringt Wernhout aan om de gelijkmaker te forceren en wordt hier uiteindelijk ook voor beloond. In de 80e minuut gaat een vrije trap van Davey net naast maar een paar minuten later is het dan toch raak. Een voorzet van Marvin wordt met het hoofd verlengd door Max en de bal lijkt over de achterlijn te gaan.  Ware het niet dat de immer ijverige Mathieu met een uiterste krachtsinspanning de bal nog binnen weet te houden en voor kan zetten op Davey die met een harde knal op een meter of vijf van de goal binnen schiet, 3-3.

In de resterende tijd werd er niet meer gescoord maar liep de ervaren thuisploeg inmiddels wel op zijn tandvlees. Wernhout liet zien dat het over voldoende veerkracht en inhoud beschikt na twee keer een achterstand te moeten wegpoetsen en dat het als team voor elkaar wil werken. Gezien de wedstrijd kon iedereen leven met de uitslag en was het een aantrekkelijk schouwspel voor het publiek.

Komende zondag komt de huidige nummer 4 op de ranglijst WVV’67 uit Woensdrecht op bezoek. WVV liep afgelopen zondag tegen de eerste nederlaag aan en zal dus zeker geen gemakkelijke kluif worden.