”The last dance” tegen Uno Anima 2 eindigt in een gelijkspel

29-5-2023

Wernhout 2 – unininininnimo Animo 2   2-2

Dit was de laatste wedstrijd van het seizoen 2022-2023. Dit betekende dus ook het afscheid van de volgende namen: Dion de Meijer (Meijer), Alex Huijbregts (Lexie), Carlo Marijnissen (de Schoenlappert), Lennard Mouws (Mouwskuhhhh), Michel Bernard (the Burn), Jordan van de Staak (Staakie) & Remco Lutijn (RL7).

Voor de vaste lezers van deze verslagen waren de bijnamen genoeg geweest, aangezien deze al jaren worden vermeld. Dit zal toch echt de laatste keer zijn dat deze namen vast in de verslagen van Ut Twidde komen.

De spelers hebben uiteenlopende redenen om hun carrière te eindigen bij de selectie van V.V.Wernhout. Sommige zijn na meer dan 20 jaar toe aan een stapje lagere, andere willen hun tijd elders aan besteden en natuurlijk de meest vervelende reden is het blessureleed.

Voor deze wedstrijd stond een 5 plaats op het spel, iets wat de afgelopen 2 weken ook al veilig gespeeld had kunnen worden. Nu was toch echt de laatste kans om zo hoog mogelijk te eindigen op de ranglijst.

Trainer Remco Broos (waarbij het overigens ook zijn laatste wedstrijd was) stelde de volgende namen op: Jeugdmanneke Mart, Jaape, D’n blauwe envelop, Mouwskuhhh, Tommy, Mart A., Doelpaal, Meijer, Luudje, the Burn Sjarel. Op de bank zaten: de Schoenlappert, Krampus, Jeugdmanneke Sem & Beeky.

Ut Twidde begon goed aan de wedstrijd en dit resulteerde direct in een kans. Sjarel stuurde Meijer diep, maar de bal werd net voor hem onderschept.

Nog geen 2 minuten hierna onderschepte Gommers een te korte terugspeelbal. Hij omspeelde de keeper, maar komt op de achterlijn uit. Zijn voorzet op the Burn is uiteindelijk te hard.

in de 7de minuut wordt een bal van achter door Uno Animo diep gestuurd en ontstaat er een 1 op 1. Mart komt door een goede actie als winnaar uit de bus.

In de 25e minuut wordt Meijer wederom weggestuurd Sjarel. Meijer lobt de bal over de keeper, maar helaas ook over de goal.

in de 33e minuut valt de 1-0! Michel wordt straks aangespeeld vanuit achteren en verlengd deze in de diepte op Luudje. Luudje rent zijn tegenstander eruit en snijd naar binnen. Hij geeft de bal strak voor op de 5 meter. Meijer loopt deze harde voorzet binnen. Hierdoor scoort Meijer op zijn afscheidswedstrijd bij Ut Twidde.

Een minuut na deze goals is het al bijna direct 2-0. Meijer geeft de bal voor en the Burn schiet deze op de paal. Anders had the Burn ook bij zijn afscheid kunnen scoren.

In de 38e minuut komt Uno Animo uit het niets op gelijke hoogte door een afstandsschot die over Mart heenvliegt. Hierdoor zochten de ploegen met een gelijkspel de kleedkamer op.

Direct na rust is Ut Twidde weer gevaarlijk. Sjarel wordt diep gestuurd en gooit de bal voor het doel. Meijer schiet de bal tegen de haak aan, helaas wel via de buitenkant.

In de 50e minuut staat Ut Twidde ineens achter. Wederom een doelpunt uit het niets. De spits loopt zo door de verdediging heen en prikt de bal binnen, 1-2.

In de 56e minuut krijgen de spelers die afscheid nemen een publiekswissel! En kom de Schoenlappert binnen de lijnen voor zijn laatste minuten bij de selectie.

Geloof het of niet, maar onze Schoenlappert, normaal keeper scoort bij zijn afscheid. Waar hij vorig seizoen nog keeper was bij het eerste elftal wat kampioen werd, staat hij nu in de spits bij het tweede elftal. De bal werd slecht uitverdedigt en kwam door een gewonnen duel op het middenveld bij de Schoenlappert terecht. Die zichzelf niet bedacht en knap vanuit de draai de bal onderin de hoek buiten het bereik van de keeper schoot, 2-2!

Hierna gebeurde er niet veel meer tijdens de wedstrijd. het warme weer leek ook invloed te hebben op de intensiteit van de wedstrijd.

Nog mooi om te vermelden is dat de Schoenlappert ook nog een publiekswissel kreeg, ondanks dat hij als invaller in het veld was gekomen. De wedstrijd eindige de uiteindelijk ook in een 2-2 gelijkspel.

Hierdoor eindigt Ut Twidde op een 7de plaats in de competitie. Ut Twidde had als doel om zichzelf te handhaven in deze competitie en dit was al zeer snel gerealiseerd. Het mooiste is misschien nog wel dat veel spelers merkte dat er zelfs meer in zat dan een 7de plaats.

Ik als verslaggever wil u hartelijk bedanken voor het lezen van de verslagen en het volgen van het Tweede elftal van V.V. Wernhout.

Ik zie u volgend seizoen graag weer terug langs de kant, om Ut Twidde wederom naar handhaving te gaan supporteren!

Tot volgend seizoen!