Tfierde slaat een buffer

JEKA – Tfierde 1-3 (1-2)

Vandaag wederom onder prima omstandigheden tegen Jeugdig Enthousiasme Kan Alles 14.
De gehele competitie is Jeugdiger als ons maar vooralsnog doen de oudjes van 4 het prima. Op hun prachtige complex gingen we met de 3 punten aan de haal en reden met een gestegen symphatie voor hockey huiswaarts.

Tfierde domineerde de wedstrijd al spoedig maar had last van in een vroeg stadium blessureleed. Het bracht ons echter niet van de wijs en snel kwam de voorsprong door een afgemeten lob van Roger. De goal leek een beetje verlammend te werken, maar Mattie schudde de ploeg eens goed wakker.
“We zennur nog lang nie, we mottu een buffer* maken!”. Goed bedoelde coaching natuurlijk maar het klonk als een moeilijke schoolopdracht…”jongens en meisjes, vandaag gaan we een buffer maken”.
Het hielp niet echt. Tien minuten later kwam de thuisploeg ineens terug in de wedstrijd toen de bal op de stip ging na een onontkoombare handbal van de Pemus. Prima genomen btw, 1-1. Een wat rommelige fase van ons werd doorbroken door De Romme die knap de 2-1 binnen schoot.

Na de thee meteen een dot van een kans voor de Jekaianen die gelukkig voor ons werd verpruts. Dat was eigenlijk het laatste gevaar voor ons doel mede door een goede organisatie. Vooral Wouter maakte het iedereen met aanvallende bedoelingen het leven zuur. Kansen voor ons werden lange tijd niet verzilverd, maar halverwege de 2e helft rondde De Wouters een bal van De Maurice koeltjes af,1-3. De laatste 20 minuten kwam De Lodders sterk binnen de lijnen met een gedrevenheid van heb ik jou daar. Gelukkig stapte hij toen alle rook was opgetrokken op een blauwe knie na zonder kleerscheuren van het veld.

Wouter was nog dicht bij een treffer maar had pech dat zijn geweldig schot een ingooi voor de thuisploeg opleverde.
Romme was weer zeer goed op dreef maar had vooral in de slotfase het geluk niet aan zijn zijde. Een actie was geweldig. Alles inclusief de keeper was gepasseerd maar de paal bood redding. Hij verwoorde het zelf perfect na afloop… (omdat er thuis een klein Rommeke word verwacht had hij zijn telefoon aan vlaggenist Janus gegeven)…;”Ik heb geen oproep gemist maar wel een hoop kansen”

*buffer ;
-Wat bedoeld is om tegenslag op te vangen-

Ik buffer