Tfierde compact ten onder

Nieuw Borgvliet – Tfierde 5-3 (4-0)

Op zondag 12 maart ging de reis van ’t fierde naar Bergen op Zoom, waar tegenstander Nieuw Borgvliet bestreden moest worden.

Dat bestrijden zou vooral bestaan uit afweren en tegenhouden, want van Borgvliet was bekend dat ze wel eens veel beter zouden kunnen zijn.  De vorige (thuis)wedstrijd werd weliswaar nog gewonnen, maar met veel kunst- en vliegwerk en wat hulp van het derde.

Nog een keer stunten was iets waar niet vanuit werd gegaan, en dat gebeurde ook niet.

Voor de wedstrijd had de staf besloten/opgedragen om ‘compact’ te spelen. Het toverwoord van de laatste jaren werd uit de hoed gehaald om mogelijk succes af te dwingen. Dus ’t fierde begon met een verdediging, 1 spits en verder een berg middenvelders om ervoor te zorgen dat Borgvliet er niet door kon geraken.

Maar ze kwamen er wel door. En langs alle kanten. Tegen de rust was de achterstand al opgelopen tot 4-0, waarbij vooral het laatste doelpunt van Borgvliet aantoonde dat ze niet alleen hard konden lopen, maar ook goed konden voetballen. Tel daarbij op dat ze ook nog 2 keer in de week trainen, en ja, wat moet je dan nog.

Na de rust waren er wat wisselingen bij beide elftallen, en kwam het fierde wat op dreef. Na doelpunten van o.a. Wouters (2) en Romme stond de (eind)stand een tijdlang 5-3, waardoor het weer een wedstrijd werd. De aansluitingstreffer kwam er echter niet. Of de kansen gingen er niet in, of de grensrechter van Borgvliet eiste een twijfelachtige hoofdrol op.

Maar een punt had er uiteindelijk toch niet ingezeten. Daarvoor was het verschil net te groot.