Tfierde begaaid het

Alliance – Tfierde   3-1 (2-1)

De week na het carnaval kon tfierde richting Roosendaal rijden om tegen het plaatselijke Alliance aan te treden. Settie was zo schappelijk om ’t derdu te helpen die krap innut volluk zaten en zelf bleven we met 13 spelers over + onze Grote Kale Lijdert.

Het weer was ontstuimig en dit kwam het spel niet ten goede. Altijd een mooi excuus op dit nivo. Het was bij tijd en wijlen om te janken zo slecht. Hopelijk was de bond tegen het vloeken niet in de buurt want er werd God-verbood-ons-te-vloeken wat af gefoeterd. Verre van netjes maar het gaf wel aan hoe gesmeerd alles liep. Al binnen de minuut klungelde de thuisploeg er lekker op los, maar Pito vergat deze kans te verzilveren. Ook wij flaterde daar waar mogelijk maar helaas waren de voorwaartsen van zullie wel scherp. Binnen 10 minuten keken we tegen een 0-2 achterstand aan en moesten we in de achtervolging. We probeerde het wel maar er mislukte gewoon ongelofelijk veel. De Wouters mikte 2 goede kansen naast en Tom een vrije trap dito. Vlak voor rust toch een meevaller. Een Alliance verdediger maakte per ongeluk hands en Tom benutte de pingel, 1-2.

In de rust besloot GKL ipv een donderspeach een openhartig verhaal te vertellen waarmee hij de lachspieren van iedereen ff goed losmaakte. Echt veel beter werd het er trouwens niet op. Een tikkeltje wel. Er was wat meer strijd. Goed bleef het verre van, en het hondeweer maakte het plaatje compleet. Toch waren we vlak voor tijd dicht bij de gelijkmaker. Na een goede aktie van de Romme, miste eerst Roger en daarna “High-tea Van Oorschot” een dot van een kans.
In de slotsecondes voltrok de thuisploeg definitief ons lot door een fout af te straffen, 3-1.
Na afloop was iedereen het er wel over eens dat we op zijn zachtst gezegd een ongelukkige wedstrijd speelde. Bij winst waren de gratis snacks van de voetbal voor ons geweest, Gatverdikkumu. De 100.000 verkochte zaaieik waarvan akte bij het aankleden verzachtte de pijn bij GKL enigzins.