Strijdend Wernhout wint van Virtus

19-11-2023  Wernhout 1 – Virtus 1 3-2 (1-2)

Op deze winderige en druilerige zondag stond op het programma Wernhout – Virtus.

De wedstrijd kwam maar moeilijk op gang het eerste gevaar kwam in minuut 8 van Wernhout. Een vrije trap van Davey werd overgekopt door Marvin. Enkele minuten later stond echter de 1-0 op het scorebord voor Wernhout. Hein nam net over de middellijn de bal aan zijn voet mee en slalomde zich erdoor waarna hij een pass verstuurde naar Maikel die hem weer gelijk door kaatste naar Hein, die ronde deze aanval mooi af,  1-0.

Hierna gelijk aan de andere kant een grote kans voor de snelle man Asmani Mperanyi, maar de bal ging langs de verkeerde kan van de paal.

Deze fase was er een overwicht van Virtus , in de 16 minuut een afstandschot van Kadir Ulasli welke rakelings naast ging.

In de 22 minuut kwam Virtus op gelijk hoogte door weer de snelle man Asmani Mperanyi, al zat hier misschien toch wel een buitenspelluchtje aan. In de 30 minuut een snelle uitbraak van Virtus over verschillende schijven,  waar uiteindelijk de bal weer kwam bij Asmani Mperanyi die voor de 1-2 zorgde.

Verder bleef de stand ongewijzigd tot aan de rust, waardoor beide teams met een 1-2  stand de kleedkamers opzochten.

Na rust een rustig begin van beide kanten en de 2-2 kwam dan ook uit de lucht vallen. Na een pass van Maikel welke in de verdediging van Virtus gemist werd kwam de bal voor de voet van Karel die resoluut uithaalde en de stand op het scorebord op 2-2 zette.

Nadien nog een prima aanval van Wernhout via Sjoerd en Karel waar uiteindelijk de bal bij Sem kwam maar hij kon helaas niet afronden. Even later weer grote kans voor Virtus, welke naast werd geschoten door Asmani Mperanyi.

In de 72 minuut kreeg Wernhout een vrije trap die via Maikel bij Hein kwam en die hard uithaalde en het net deed trillen, 3-2.

Virtus ging hierna 1 op 1 spelen, maar echt grote kansen kwamen er niet. Echter werd het toch nog billen knijpen vanwege de rode kaart voor Sjoerd in de 82 minuut. Maar Wernhout bleef met de juiste beleving en inzet voetballen om toch de 3 punten over de streep te trekken.

Op het eind kreeg ook nog Asmani Mperanyi zijn 2e gele kaart en kon dus ook vertrekken.

Maar uiteindelijk floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en waren er blijde gezichten bij de vv Wernhout zowel bij de leiding, spelers en zeker niet te vergeten de supporters.

Volgende week de toch wel voorname wedstrijd thuis tegen de Rimboe, die het afgelopen weekend niet gespeeld hebben omdat hun wedstrijd afgelast is.