Sprundel JO19 – Wernhout JO19

Het was alweer even geleden dat de JO19 een officiële wedstrijd gespeeld had. Na een lange winterstop, enkele afgelastingen en 2 oefenwedstrijden (beide verloren) was het afgelopen zaterdag eindelijk zo ver. Er stond meteen een belangrijke wedstrijd op het programma. Doordat DIA niet meer in de competitie zit zijn we 3 punten kwijt geraakt en hierdoor van de 10de naar de 11de en tevens laatste plaats gedaald. Bij verlies zou het gat al 4 punten worden met nog 8 wedstrijden te gaan. Bij een overwinning zou de rode lantaarn overgedragen worden aan Sprundel en zouden we aansluiting vinden bij de groep met team die op 10 punten staan. Tel hierbij op dat er in de thuiswedstrijd verloren werd ondanks dat we 60 minuten lang de bovenliggende partij waren en het moge duidelijk zijn dat de boys gebrand waren op een overwinning.

Onder fraaie omstandigheden werd er iets na half 3 afgetrapt op het hoofdveld van Sprundel. Al na een paar minuten openden we de score. Jasper was vanuit het middenveld mee opgekomen en werd schuin alleen voor de keeper gezet. Onze capitano liet zien wel raad te weten met deze buitenkans en schoof de bal langs de keeper. De eerste slag was geslagen maar nog geen garantie op een goed resultaat. In de thuiswedstrijd kwamen we ook op een 1-0 voorsprong.

Hoewel we verdedigend goed stonden en nauwelijks kansen weggaven was hierna de grootste kans voor Sprundel. In een één op één situatie was Gijs echter de winnaar en redde hiermee de voorsprong. Na een minuutje of 20 raakten we onze captain kwijt. Een enkelblessure zorgde ervoor dat we een eerste wissel moesten toepassen. Niet veel later kwamen we op een 0-2 voorsprong. Na een verre inworp van Romano werd de bal verlengd tot voor de voeten van Karel.  Van dichtbij was zijn poging onhoudbaar.

Tot aan de rust hadden we de controle zonder zelf echt gevaarlijk te worden. Na de rust namen we het heft verder in handen. De verdediging liet niets meer door, de middenvelders combineerden er lustig op los en de aanvallers creëerden voor redelijk wat kansen.  Het duurde echter een lange tijd voordat we de bevrijdende 0-3 maakten. Een heerlijke dieptepass van Marvin werd door Dennis gepromoveerd tot assist. Dat de keeper er nog net aan zat mocht de pret niet drukken.

Niet veel later deelden we de genadeklap uit. Op een poging van Sven kon de keeper nog net redden. Rob was er echter als de kippen bij voor de rebound en van dichtbij tikte hij de 0-4 op het scorebord. Hierna speelden we de wedstrijd rustig uit in de wetenschap dat we de laatste plaats over zouden gaan dragen aan Sprundel.