Spannende wedstrijd eindigt in remise

Zondag 26-03-2017

Vandaag stond er wederom een “finale” op het programma. Ditmaal kregen we de dames uit Galder, en tevens de koploper, op bezoek.Nadat iedereen de Wernhoutse velden gevonden had (voor sommigen wat moeilijker, gezien het verzetten van de klok), werd de opstelling bekend gemaakt.

In de goal: Renate
In de verdediging: Kim (’45 Petra), Lotteke, Sabine (’25 Mara) en Daisy
Op het middenveld: Hilde, Iris en Nienke (’65 Lynn, ’80 Linda)
In de voorhoede: Krissie, Fenna (’75 Sanne) en Niene

Het fluitsignaal klinkt en de wedstrijd gaat van start. Gesta begint sterk en zet meteen druk. Hierdoor kunnen zij in de eerste minuut al een schot lossen, maar een doelpunt wordt niet gemaakt. Het spel speelt zich in de eerste 10 minuten vooral op onze helft af. In de 11e minuut bevinden we ons op de helft van Gesta en weten we er een corner uit te halen. Iris neemt de corner en weet hem perfect te benutten. De bal verdwijnt in de verre hoek van de rechter-kruising en het eerste doelpunt is gemaakt: 1-0! De dames van Gesta komen al snel met een antwoord. Een kleine vijf minuten hierna scoren zij maar liefst twee keer. Beide rommelig en beide het gevolg van slechte communicatie. Toch weten de dames van Wernhout snel weer de aansluiting te vinden. In de 19e minuut komt de bal bij Niene terecht, die kan doorlopen en de verdediging weet te passeren. Ze haalt uit en scoort de 2-2! Kort na dit doelpunt valt Sabine uit door een klap op haar knie. Mara valt in en Daisy komt laatste vrouw te staan. Gesta blijft gevaarlijk en weet kansen te creëren. Renate voorkomt nog een doelpunt door een goede redding. Daarna is er weer een grote kans aan de andere zijde. De bal gaat van Nienke naar Krissie en komt uiteindelijk bij Fenna terecht. Fenna kan schieten op goal, maar de keepster voorkomt een doelpunt. De corner die volgt, loopt op niks uit. In de slotfase van de eerste helft lukt het Gesta nog om op voorsprong te komen. Er wordt wederom een rommelig doelpunt gemaakt: 2-3. Kort hierna is het tijd voor rust.

Er vindt maar één wissel plaats. Kim gaat er uit voor Petra. Hierdoor schuiven Hilde (rechtsback) en Niene (linkshalf) een plekje terug en positioneert Petra zich rechtsbuiten.

De tweede helft gaat van start. In tegenstelling tot de eerste helft hebben de dames van Wernhout ditmaal een sterke start. Al snel volgt er een mooie combinatie tussen Krissie en Petra, wat resulteert in een corner. Deze loopt op niks uit. In vergelijking met de eerste helft wordt er rustiger gespeeld en weten we vaker de goal te bereiken. In de 65e minuut wordt Nienke gewisseld voor Lynn. Een kleine tien minuten hierna komt Sanne er in voor Fenna. De tijd tikt door en we hebben nog een achterstand in te halen. In de 80e minuut krijgen we een penalty, omdat er hands wordt gemaakt in het strafschopgebied. Het duurt even voordat deze genomen kan worden, vanwege een blessure bij Gesta. Krissie neemt uiteindelijk de penalty, maar deze wordt niet benut. Hierna is Lynn genoodzaakt om te wisselen, omdat haar voetbalschoen uit elkaar valt van ellende. Linda komt er nog even in. De slotfase is erg spannend en wordt nóg spannender, omdat het Petra lukt te scoren. Het lukt haar om de verdediging te passeren en de 3-3 wordt gemaakt. Wij zijn nog dicht bij een vierde doelpunt, maar we krijgen de bal er niet meer in. De stand blijft rusten op een gelijkspel, waardoor het verschil met Gesta 1 punt blijft.

We hebben hard gewerkt vandaag en wederom geknokt bij een “finale”. Complimenten aan iedereen

1-0 Iris
2-2 Niene