Snelle voorsprong helpt Wernhout langs taai WVV

27-3-2022 Wernhout 1 – WVV’67 1 2-0 (1-0)

Wernhout kende een goede start tegen WVV wat resulteerde in een paar kansen in de eerste minuten.  Thijs Damen zette twee maal voor, de eerste op Thijs van de Buijs waarbij de WVV-keeper redding brengt en de tweede keer op Maikel die van dichtbij binnen werkt in de 3e minuut, 1-0.

Na ruim 20 minuten ging een voorzet van Thijs vd Buijs via een WVV-verdediger bijna in eigen doel, via de onderkant lat kwam de bal echter terug het veld in.

In de 29e minuut een vrije trap van Maikel belandt in de muur, uit de tegenstoot een grote kans voor WVV. Carlo houdt Wernhout in een 1 tegen 1 situatie op de been. Frans dringt tien minuten voor de rust de zestien binnen en dwingt de WVV-keeper tot een redding met zijn voeten.

Na rust start Wernhout wederom goed.  De WVV-keeper redt in eerste instantie nog op een poging van Mathieu maar de rebound wordt alsnog verzilverd door Thijs vd Buijs , 2-0. WVV dringt hierna meer en meer aan zonder dat het tot grote kansen komt.  Wernhout verzuimt ook om de wedstrijd definitief in het slot te gooien.

Uit een voorzet van Marvin schiet Maikel nog uit de draai over. Uiteindelijk blijft Wernhout nog tamelijk eenvoudig overeind zonder zelf echter echt goed te spelen.

Medekoploper Rimboe leed de 3e nederlaag van het seizoen en zodoende staat Wernhout nu alleen op kop. Zondag 10 april is de eerstvolgende wedstrijd thuis tegen buurman Achtmaal.