Schijf wint verdiend van een pover Wernhout

1-10-2017 Wernhout 1 – Schijf 1  0-2 (0-1)

Voor de eerste thuiswedstrijd van de competitie mocht Wernhout  aantreden tegen Schijf. Het aanwezige publiek kreeg een wedstrijd voorgeschoteld waarin Wernhout het moest afleggen tegen een sterk opererend team van Schijf. Wernhout kon qua spel geen vervolg geven aan de wedstrijd van vorige week tegen Internos, de meeste spelers haalden niet hun niveau en vooral op het middenveld waren de bezoekers heer en meester. De meeste en beste kansen waren dan ook voor Schijf en Wernhout deelde sporadisch een speldeprikje uit. Desondanks leek Wernhout zonder kleerscheuren de rust te halen, maar kort voor de rust kreeg Schijf een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen toen na een overtreding van Davey  binnen ‘de zestien’ de bal op de stip belandde. Deze werd na twee keer aanleggen onberispelijk binnengeschoten en zodoende kon Schijf met 0-1 voor gaan pauzeren.

Na de thee startte Wernhout wel wat beter en kwam Maikel een teenlengte tekort om een voorzet binnen te werken. Enkele minuten later verdubbelde Schijf de score, slap verdedigen werd van dichtbij afgestraft, 0-2. Leroy kreeg hierna nog een paar kansen om Wernhout terug in de wedstrijd te brengen maar de bal werd telkens net naast gewerkt. Een kwartier voor tijd probeerde Wernhout nog met een extra aanvaller wat te forceren.  Uiteindelijk waren in de slotfase nog de beste kansen voor Schijf en kwam Wernhout goed weg dat de score niet veel ruimer werd.

Iedereen was het er over eens dat Schijf een dikverdiende overwinning had geboekt tegen een pover Wernhout.  Komende week kan Wernhout zich revancheren in de derby uit bij buurman Achtmaal van ex-trainer John van Aert.  Achtmaal heeft tot nu toe 2 keer gelijk gespeeld tegen DIOZ en BSC en wacht dus net als Wernhout nog op de eerste driepunter. Voor beide teams is een overwinning een must om uit de onderste regionen te geraken.