SC Hoge Vucht pakt na de thee de overwinning tegen Wernhout

17-9-2017 SC Hoge Vucht 1 – Wernhout 1 5-2 (2-2)

Op een mooie nazomerse zondagmiddag speelde Wernhout de derde en laatste bekerwedstrijd uit bij SC Hoge Vucht in Breda. De Bredanaars begonnen wat beter aan de wedstrijd dan Wernhout en dit leverde in de 12e minuut de openingstreffer op uit een voorzet die in de verre hoek buiten het bereik van Jasper werd verzilverd, 1-0.

Hierna kwam Wernhout sterk terug en na ruim een half uur fleurde jeugdspeler Karel van Aert kort achter elkaar zijn debuut op met twee treffers, met twee keer een assist van Jordan en waar bij de tweede treffer een hele mooie aanval over 4-5 schijven aan vooraf ging en Wernhout dus ineens 1-2 voor stond.

Kort voor de rust gaf Wernhout op de rand van de zestien net te veel ruimte en één van de Bredase spitsen schoot laag en hard de gelijkmaker op het bord, 2-2.

Na de pauze bleek SC Hoge Vucht toch een maatje te groot en werd de stand door twee benutte vrije trappen naar een een 4-2 voorsprong getild. Kort voor tijd werd het ook nog 5-2 uit een vlotlopende aanval en maakte de individuele klasse het verschil in de tweede helft.

Komende zondag start de competitie en mag Wernhout op bezoek bij Internos uit Etten-Leur. Wernhout promoveerde terug naar de 4e klasse en Internos degradeerde uit de 3e klasse dus twee nieuwkomers mogen met elkaar in de ring in de seizoensouverture.