SAB beslist de wedstrijd tegen Wernhout in 10 minuten

1-4-2018  SAB 1 – Wernhout 1 2-0 (1-0)

Vooraf bleek uit de statistieken dat Wernhout uit bij SAB de laatste 10 jaar telkens de punten mee nam. Dit bleek echter geen garantie voor een goed resultaat. Wernhout begon in Breda tegen SAB nog aardig aan de wedstrijd maar na enkele minuten nam SAB het initiatief dat overigens weinig echte kansen opleverde. De grootste kans was daarentegen voor Wernhout. Thijs zette na goed voorbereidend werk Marvin alleen voor de keeper en zijn poging ging maar nipt langs de verkeerde kant van de paal en zo kwam SAB met de schrik vrij. De laatste 5 minuten van de eerste helft werden voor Wernhout fataal. In de 40e minuut kon Kamil inrukken wegens een overtreding op één van de Bredase spitsen die dreigde door te breken en in de laatste minuut kwam SAB op voorsprong door een cadeautje van de Wernhoutse verdediging, 1-0.

Na de thee verdubbelde SAB binnen 5 minuten de score en was de wedstrijd min of meer gespeeld. Hoewel Wernhout met een man minder beter begon te voetballen dan met zijn elven lukte het niet om de aansluitingstreffer op het bord te krijgen. SAB ging zelf ook slordig om met de kansen en zo bleef  het uiteindelijk 2-0.

Komende zondag staat de derby uit tegen Schijf op het programma. Schijf staat qua minste verliespunten nog altijd aan kop. Thuis was Wernhout een maatje te klein, zondag is er dus de gelegenheid om revanche te nemen.