Pittige voorbereiding voor Wernhout JO17-1

Dinsdag 21 augustus: Aftrap seizoen 2018-2019

Na een seizoensopening met CAZA werd op 21 augustus dan toch echt afgetrapt voor het nieuwe seizoen.
Voor veel spelers het eerste jaar in de JO17-categorie, een nieuwe samenstelling met andere spelers en trainers en een pittige beker- en competitie-indeling voor de boeg. Zin in!

Zondag 26 augustus: Toernooi Moerse Boys

In alle vroegte werd bij Moerse Boys verzameld voor de eerste krachtmetingen van het jaar. In een poule met Sprundel JO17-2, Zundert JO17-2 en Achtmaal JO17-1 werd op zondagochtend gestreden om de eerste prijs van het seizoen.
Zundert werd redelijk gemakkelijk verslagen. Achtmaal en Sprundel werden op een gelijkspel gehouden, waarbij vooral de fysieke tegenstand van beide tegenstanders stevig was. Eindresultaat: Ongeslagen een 2e plaats.

Zaterdag 8, zaterdag 15 en woensdag 19 september: Bekerwedstrijden

Een bekerindeling met een tweetal 2e-klassers (DVO’60 JO17-1 en Roosendaal JO17-3) en een competitiegenoot (DIA JO17-2) leek op het eerste gezicht een hele zware. Door menig supporter zou het wellicht als ‘kansloos’ worden genoemd, Wernhout JO17-1 kwam tot de conclusie dat het vooral leerzaam was.

De eerste wedstrijd tegen DVO’60 werd in Roosendaal afgewerkt op een veld dat zichtbaar geleden had met de droogte. De eerste helft werd er aardig meegevoetbald met de Roosendalers en werden er een aantal puike kansen gecreëerd. DVO’60 bleek echter een dodelijk efficiënte tegenstander, aangezien er met 3-0 gerust werd. In de tweede helft een compleet ander beeld, waarbij de oranje-witten dominanter waren en het Wernhout onmogelijk maakte om tot kansen te komen, verdedigen is een kunst… Eindstand: 5-0

Bekerwedstrijd nummer 2 werd wederom afgewerkt tegen een Roosendaalse tegenstander. Ditmaal kwam de plaatselijke RKVV op bezoek bij ons.
Een elftal met vaardige spelers troefde ons in de eerste 40 minuten geweldig af, waardoor er met een flinke achterstand de rust in werd gegaan. Uiteindelijk werd er een zichtbaar betere tweede helft gespeeld. Dit bleek echter niet genoeg, eindstand 0-7.

Op woensdag 19 september kwamen de geel-zwarten van DIA naar Wernhout. Twee keer een tweedeklasser bespeeld, twee keer flink verloren. Was er dan meer mogelijk tegen de derdeklasser uit Teteringen?
DIA bleek een elftal te hebben dat vooral uit JO17-spelers bestond, waar Wernhout vooral spelers uit de JO16- en JO15-categorie heeft.
Het fysieke verschil werkte niet in ons voordeel, laten we daar kort over zijn. DIA had ook wat individuele klasse, dat bleek ook moeilijk te bestrijden. Tel daar bij op dat zij minimaal 7x moesten scoren om door te gaan in de beker en u raadt het al… een lastige avond voor Wernhout JO17-1.
Een gretig DIA ging als de brandweer op zoek naar goals en werd door Wernhout niet afgestopt op hun missie om groepswinnaar te worden. Ondanks dat zowel tegen DVO’60 (1e helft) en Roosendaal (2e helft) 2x 40 minuten aardig was meegespeeld, leek het vanavond onmogelijk om een overwinning te pakken.
Lichtpuntje… een beauty van een (eerste en enige) goal in de beker. Eindstand 1-11

Nu de bekercompetitie ten einde was, kon Wernhout JO17-1 zich op gaan maken voor de competitie.

Woensdag 19: Laatste bekerwedstrijd vs. DIA
Donderdag 20: Laatste training voor de competitiestart
Vrijdag 21: Rustdag

En jawel, zaterdag 22 september: Wernhout JO17-1 – DIA JO17-2 voor de competite.

Of Wernhout genoeg had aan 2 dagen om een strijdplan te verzinnen tegen DIA leest u in het volgende verslag!