Onnodige nederlaag Wernhout 1 tegen SC Welberg

18-9-2016  SC Welberg 1 – Wernhout 1 2-1 (1-0)

In de tweede competitiewedstrijd liep Wernhout uit bij SC Welberg tegen een onnodige nederlaag aan. In het eerste half uur was Wernhout de betere ploeg maar kon uit een drietal kansen niet tot scoren komen. Welberg deed dit na ruim een half uur uit een tegenstoot wel, 1-0. Hierna zakte Wernhout wat weg tot de rust toe.

In de tweede helft drong Wernhout weer meer aan en na een uur spelen knikte René de verdiende gelijkmaker binnen uit een voorzet van Jordan, 1-1. Ruim 5 minuten later keek Wernhout wederom tegen een achterstand aan en kreeg de Welbergse spits te veel ruimte om met een pegel Jasper te kunnen passeren, 2-1. Wernhout moest weer op jacht naar een treffer om een nederlaag af te wenden.

De treffer viel in de laatste minuut maar werd door de scheids afgekeurd omdat schijnbaar de Welbergse keeper zou zijn gehinderd. Het Wernhoutse feestje ging niet door en tot overmaat van ramp leverde commentaar op de leiding nog twee rode kaarten op.

Komend weekend krijgt Wernhout thuis tegen NVS uit Nieuw-Vossemeer de kans om de kater van de nederlaag weg te spoelen. NVS verloor ook hun wedstrijd tegen OMC met 1-6 en zal zodoende ook gebrand zijn op revanche.