Kater voor Wernhout na onterecht gelijkspel tegen SC Welberg

12-2-2017  Wernhout 1 – SC Welberg 1  2-2 (2-0)

Na een winterstop van bijna twee maanden kwam SC Welberg op bezoek in Wernhout. In de eerste helft was Wernhout duidelijk de bovenliggende partij en zette goed druk op de gasten. Na twintig minuten kopte René uit een voorzet van Kamil over. Een minuut of tien later moest de Welbergse keeper gestrekt om een schot van Leroy onder uit de hoek te halen. Kort hierna mocht Davey een vrije trap nemen net buiten de zestien en de keeper tikte de bal over de lat.

Na ruim een half uur de eerste kans voor Welberg, via links kwamen de gasten opzetten en Jasper redde van dichtbij op een doelpoging van hun spits. Vijf minuten voor de rust opende Jordan de score met een vrije trap die via de muur tegen de touwen vloog,  1-0. Op slag van rust verdubbelde Wernhout nog de score, Leroy zette voor en Thijs kopte binnen, 2-0.

In het begin van de tweede helft kreeg Wernhout gelijk een domper te verwerken. Na balverlies op het middenveld kon een Welberg-speler van afstand uithalen, Jasper redde in eerste instantie maar de rebound werd door de attente spits wel binnengeschoten, 2-1. Hierna was Welberg even de bovenliggende partij en moest Wernhout terug en miste Welberg de kans op de gelijkmaker door naast te schieten. Na een minuut of tien in de tweede helft kreeg Wernhout weer wat meer grip en stoomde Leroy door op rechts en diens voorzet verraste bijna de Welberg-doelman die zich in moest spannen om de bal over te werken.

Voor Wernhout sloeg na een uur spelen het noodlot toe. Op de achterlijn werd met een keurige sliding de bal verovert en na dit duel ontstond er een akkefietje tussen de Welbergse spits en Leroy. De toch al warrig leidende scheidsrechter, die eerder natrappen van Welberg niet had bestraft, had de situatie maar half gezien en trok hieruit zijn conclusies met als resultaat een rode kaart en een penalty tegen(terwijl de bal al bijna rond de middenlijn was). De pingel werd door de gasten met gejuich ontvangen en verzilverd, 2-2.

Ondanks deze tweede domper pakte het tiental van Wernhout het wel goed op en pakte terug het initiatief. De beste kans om op voorsprong te komen was er tien minuten voor tijd, een voorzet van Thijs werd door Jordan en Davey van dichtbij half geraakt en de bal verdween langs de verkeerde kant van de paal. In de slotfase waren er nog een paar vrije trappen van Jordan en Davey maar die konden geen verandering meer in de score brengen.

Door dit resultaat loopt Wernhout wel een punt in op OMC,  dat dit weekend niet speelde,  maar heeft het wel een wedstrijd meer gespeeld dan de Dordtenaren. Komend weekend staat de uitwedstrijd tegen NVS uit Nieuw-Vossemeer op het programma.