‘Halve finale’ met overtuiging gewonnen

Zondag 30-04-2017

Na de thuiswedstrijd van vorige week, werd er vandaag op de velden van Schijf gespeeld. Nadat we al vroeg bij Schijf gearriveerd waren, werd de opstelling bekend gemaakt:

In de goal: Kelly
In de verdediging: Kim (’45 Linda), Lotteke (’45 Mara), Sabine, Daisy (’75 Eva)
Op het middenveld: Hilde (’45 Lynn), Iris, Eva (’45 Nienke)
In de voorhoede: Krissie, Niene (’75 Lotteke), Petra (’38 Fenna)

Nadat we gedraaid waren van helft, ging de ‘halve finale’ van start. De dames van Wernhout begonnen fel. Al in de eerste minuut krijgt Krissie een grote kans, maar de bal gaat net over. Vijf minuten hierna is het wel raak. Krissie passeert een paar man en schiet op de keepster. De bal wordt herovert door Krissie en ze kan hem mooi plaatsen in de rechter kruising: 0-1! Het eerste doelpunt smaakt naar meer. Twee minuten later scoort Niene, na een hakje van Krissie, via de binnenkant van de paal: 0-2! Kort hierna geeft Hilde een diepe bal op Niene, die vervolgens op de keepster schiet. Deze kaatst de bal weg, maar gelukkig is Petra alert, waardoor het derde doelpunt wordt gemaakt! Na nog geen 15 minuten op de klok maakt Krissie haar tweede doelpunt. Eerst wordt de paal geraakt, maar uit de rebound wordt alsnog gescoord: 0-4! De dames van Wernhout zijn in vorm en zijn sterk gestart. In de twintigste minuut wordt er helaas een doelpunt afgekeurd. Krissie maakt een schitterende omhaal en scoort, maar de scheidsrechter is van mening dat dit ‘gevaarlijk spel’ is. Een minuut later zet Hilde dit recht. Ze haalt uit van buiten de ’16 en de bal krult mooi over de keepster heen: 0-5! Het laatste kwartier van de eerste helft gaat van start. Er wordt ons een penalty onthouden na een handsbal van Schijf, maar hier hebben wij wederom een antwoord op. In de 37e minuut scoort Petra de 0-6! Bij dit doelpunt valt ze geblesseerd uit, waardoor Fenna invalt. Kort hierna maakt de verdediging van Schijf een fout, waardoor Niene kan profiteren en de 0-7 binnenschiet! In de eerste helft komen de dames van Schijf amper op onze helft en Kelly heeft nog niet in actie moeten komen. Volgens Rob is de verdediging van Schijf “zo lek als een zeef”.

Met een ruime voorsprong gaan we de rust in. Er vinden 3 wissels plaats: Kim, Lotteke, Hilde en Eva gaan er uit. Hiervoor komen Linda, Mara, Lynn en Nienke in de plaats. Onze aanvoerster geeft ze nog een goede tip mee: “let op de ouderen, want die denken dat ze kunnen, maar zijn vaak te laat”. Daarmee is de toon voor de tweede helft gezet.

Het fluitsignaal klinkt en de harde wind is meteen voelbaar. De dames van Schijf komen snel op onze helft en kunnen, in tegenstelling tot de eerste helft, tot schieten komen. In de 55e minuut komt Iris met een kans vanuit de corner, maar de bal gaat naast. Het lijkt voor ons lastiger om de bal weg te krijgen en hoge ballen lijken nutteloos. Het spelbeeld oogt tegenstrijdig met de eerste helft. Er vloeien minder kansen voort en de dames van Schijf bereiken vaker onze helft in vergelijking met de eerste helft. Gelukkig betekent dit voor Kelly dat ze een paar keer in actie mag komen. Ze heeft een paar goede reddingen, dat er zeker aan bijgedragen heeft dat ons goal schoon gebleven is! In de 70e minuut maakt Niene haar derde doelpunt van deze wedstrijd. De bal komt voor en krult de goal binnen: 0-8! Een kwartier voor tijd vinden er nog twee wissels plaats: Daisy gaat er uit voor Eva en Niene voor Lotteke. Hierbij komt Lotteke een keer in de voorhoede te staan. Ze laat zich meteen zien door haar turbo aan te zetten en met de bal naar voren te stormen. Ze wordt grof onderuit gehaald, waardoor een gele kaart volgt en wij in de slotfase gaan spelen tegen 10 dames van Schijf. De vrije trap die volgt, gaat helaas net naast. Kort hierna krijgt Lotteke nog een grote kans, maar die bal schiet ze over. In de laatste minuten laat Fenna nog van zich horen en schiet de bal tussen de palen: 0-9! Hierna wordt de wedstrijd rustig uitgespeeld. In deze wedstrijd net geen dubbele cijfers, maar het goal is wederom schoon gehouden!

Komende zondag nog één finale.. Nog één keer alles geven en knallen!!
Bedankt aan alle supporters en graag tot zondag om samen hopelijk geschiedenis te schrijven.

0-1 Krissie
0-2 Niene