Efficiënt RSV steelt de punten tegen Wernhout

6-10-2019 Wernhout 1 – RSV 1 1-2 (1-1)

In de derde competitiewedstrijd liep Wernhout thuis tegen RSV tegen een zwaar onterechte nederlaag aan. De gasten uit Rucphen waren in de beginfase net iets feller wat in de 4e minuut een voorsprong opleverde voor RSV. Uit een voorzet vanaf de zijkant werd van dichtbij de  0-1 binnengeschoten.

Na twaalf minuten kwam Wernhout op gelijke hoogte, uit een voorzet van Marvin kon Maikel vanaf de zijkant de de gelijkmaker in de verre hoek binnenschieten, 1-1 en vanaf dit moment was Wernhout de gehele wedstrijd de betere ploeg en werd RSV nauwelijks nog gevaarlijk. Een paar minuten na de gelijkmaker kopte een Rucphense verdediger bijna in eigen doel, de bal kwam terug het veld in en de rebound was voor Marvin die naast schoot. Weer wat later een kans voor Max uit een corner van Davey die ook geen treffer opleverde.

Een minuut of tien voor tijd een goede vrije trap van Maikel die vanaf een meter of 20 de RSV-keeper tot een redding dwong. Kort hierna Davey die Maikel in stelling bracht maar zijn schot ging nu naast. Op slag van rust nog twee grote mogelijkheden, Max zette twee RSV-spelers in de wind en schoot  van dichtbij uit een moeilijke hoek op de benen van de RSV-doelman.De andere was een penalty na een overtreding op Maikel  waarbij de aloude voetbalwet zich deed gelden, Maikel nam hem zelf maar de RSV-doelman hield zijn team op de been en redde met voorgenoemd lichaamsdeel.

Na rust hetzelfde spelbeeld, een mooie aanval via Maikel en Jesse, die terug Maikel aanspeelt en zijn schot wordt gepakt door de Rucphense doelman.In de 70e minuut een vrije trap van Leroy die met een streep maar net over schiet. Een paar minuten later kopt Chris uit een corner van Thijs rakelings over. Na 75 minuten is er de eerste kans in de tweede helft voor RSV, balverlies in de opbouw bij Wernhout en de bal wordt naast geschoten door de Rucphenaren. Hierna weer een paar schietkansen voor Maikel die beide net naast gaan en kort voor tijd wordt een kopbal van Leroy gered door de RSV-keeper en de rebound van Max wordt op de doellijn nog weggewerkt. De bal wil er maar niet in.

In blessuretijd treedt dan een tweede aloude voetbalwet in werking, als je zelf niet scoort valt ie aan de andere kant. Door balverlies op het middenveld  kan RSV er nog eens uitkomen maar deze uitbraak wordt door een overtreding aan de zijkant afgebroken. Uit de hiervoor gegeven vrije trap knikt één van de RSV-spitsen van dichtbij de 1-2 binnen en bezorgt hiermee Wernhout een zware kater.

Wat na drie wedstrijden 9 punten hadden kunnen zijn is er concreet maar 1 geworden. Het vertoonde spel tegen RSV geeft echter de burger wel moed en hoop dat de positieve resultaten weldra gaan komen.

Zondag speelt Wernhout wederom  thuis, te gast is dan METO uit Hoogerheide. METO is tot nu toe nog ongeslagen, hopelijk gaat daar zondag verandering in komen.