Een terugblik op het voetbalseizoen 2023-2024

Beste leden,

Het voetbalseizoen 2023-2024 is nu echt tot een eind gekomen. Graag blikken we nog even met jullie terug op afgelopen voetbalseizoen.

VV Wernhout bestaat 80 jaar!

Afgelopen seizoen bestond onze club 80 jaar! Dit bijzondere jubileum hebben we dan ook niet aan ons voorbij laten gaan en hebben we groots gevierd.

Op vrijdagavond 19 januari hebben we onze kaderleden en sponsoren bedankt voor hun inzet en bijdragen. Dit onder vermaak van de talkshow Bier en Ballen met hun gasten. Een avond om met een grote glimlach naar terug te kijken. Ook werd onze eigen voorzitter, Jan Hereijgers,  in het zonnetje gezet en mocht hij de Leo Stes vrijwilligers prijs in ontvangst nemen.

Zaterdag 20 januari stond in het teken van onze jeugd. Waarbij de jongste jeugd tot en met de O10 vermaakt werd met een circus in de gymzaal. En de oudere jeugd t/m de O17 zich uit kon razen tijdens wat potjes lasgergamen.

Zaterdagavond barsste het feest los in onze feesttent voor alle leden vanaf de O19, vrijwilligers, sponsors en betrokkenen bij de club. Dit onder leiding van Drievoud en DJ Rein.

Zondag 21 januari, de laatste dag van dit mooie weekend, stond er een uitstapje voor onze oudere leden en vrijwilligers op het programma. Zo gingen onder andere het kantinepersoneel, ons walking-football team en de maandagploeg naar Klein-Zundert en werden zij vermaakt door de orgels van Orgel-Jazz. Bij terugkomst is de dag afgesloten met snert en broodjes.

Iedereen die bij dit weekend aanwezig was. Bedankt voor dit fantastische weekend!

Een seizoen met blijdschap, maar ook een tegenvaller.

Afgelopen seizoen hebben maar liefst vier elftallen het kampioenschap binnengehaald. Een fantastische prestatie!

In onze jeugdafdeling hebben we onze JO12 en MO20 mogen feliciteren met het kampioenschap.

Dit seizoen werd ook echt het seizoen van onze lagere senioren. Wernhout 3 wist met volle overtuiging vroegtijdig het kampioenschap binnen te slepen. Maar ook Wernhout 5 (onze veteranen) heeft bewezen dat ze nog niet afgeschreven zijn. 😉 Op 5 mei 2024 was de kampioenenkoorts hoog op het sportpark. Uiteindelijk wisten beide elftallen het kampioenschap die dag te behalen!

Voor onze selectie had dit seizoen helaas niet de uitkomst waar iedereen op hoopten, handhaving in zowel de 3e klas als in de 1e klas. Beide elftallen hebben helaas degradatie moeten proeven, maar gaan vol gas en goede moed de voorbereidingen in voor het nieuwe seizoen! Waar we met een postieve blik op vooruitkijken!

Afsluitingsdag

Tijdens de afsluitingsdag, op maandag 20 mei, hebben we het seizoen al deels samen afgesloten.

Afsluitingsdag staat, voor de jeugd, ook wel bekend om de strijd om de penaltybokaal. Dit jaar kwam Dex Roovers (JO12) als winnaar uit de strijd en mag hij de bokaal mee naar huis nemen!

Na dit seizoen nemen we onder andere afscheid van Kees Braspenning als bestuurslid. Na alles wat hij voor onze club betekent heeft, mocht hij deze dag de titel “Lid van verdienste” in ontvangst nemen. Ook andere vrijwilligers die na dit seizoen gaan stoppen (in hun functie) hebben we in het bijzonder bedankt.

En net zoals ieder jaar, werd ook heel dit jaar gestreden om de felbegeerde Gouden schoen. Spannend werd het niet. Rick Damen steeg ver boven de overige doelpuntenmakers uit en won de Gouden schoen, proficiat! Daarnaast werden ook nog de trainingstrofeeën uitgereikt en feliciteerden we Joost en Jasper met het behalen van hun trainerscursussen.

Jeugdkampen weer geslaagd!

Voor onze jeugd is het seizoen pas echt afgesloten, als het jeugdkamp is geweest. Het eerste weekend van Juni ging onze jeugd er op uit!

Onze jongste jeugd heeft een nachtje mogen doorhalen in de gymzaal van Wernhout.
Op het programma stond onder andere avondzwemmen en de zaterdag werd gevuld met wat leuke voetbalactiviteiten!

Door de overige jeugdelftallen t/m O15 werd het kamp in Kasterlee onveilig gemaakt.
Waarbij het kamp afgetrapt werd met een potje zaalvoetbal, om vervolgens de nacht over te slaan. Op zaterdag werd de dag gestart met een ochtendtraining en de middag gevuld met levend stratego. Ook heeft de jeugd kunnen genieten van een BBQ. Op zondag keerde iedereen moe en voldaan terug naar huis.

Tot slot zijn de JO16 en MO17 op kamp geweest in Brasschaat.
Voor hen stond er ’s avonds een spel op het programma. Zaterdag werd de dag geopend met een training en gevolgd met een duik in het zwembad. Op zondag werd het kamp echt afgesloten en keerden ze terug naar Wernhout.

Bestuur is aangevuld!

Iets waar we als bestuur heel trots op zijn is dat we de uitbreiding van het bestuur hebben kunnen realiseren. Afgelopen seizoen hebben een aantal mensen in het bestuur meegedraaid en dat is ontzettend goed bevallen. Tijdens de algemene ledenvergadering, dit jaar op vrijdag 23 augustus, kunnen onze leden de kandidaten instemmen voor het bestuur.

We hopen op een goede opkomst!

Bedankt voor dit mooie seizoen!

Als bestuur bedanken we graag iedereen voor zijn/haar inzet en bijdragen aan afgelopen seizoen!

De laatste weken hebben we als bestuur wat lastige keuzes moeten maken met betrekking tot de indelingen voor volgend seizoen, dit was ook voor ons geen gemakkelijke taak. We hopen dat iedereen veel zin heeft om aan een nieuw seizoen te starten. Zodat we volgend jaar opnieuw kunnen terugkijken op een mooi voetbalseizoen!

Benieuwd naar alle belangrijke data voor aanvang van komend seizoen? Deze vind je hier.

Bestuur V.V. Wernhout