DSE en Wernhout spelen gelijk in een matige pot

28-1-2018 DSE 1 – Wernhout 1  1-1 (1-0)

Na de winterstop mocht Wernhout op bezoek bij DSE in Etten-leur. Beide teams legden een matige wedstrijd op de mat, Wernhout probeerde van achteruit te voetballen en DSE had meer de tactiek om snel vanuit de omschakeling met een lange bal voor dreiging te zorgen. Wernhout controleerde in de beginfase de wedstrijd en had met een kopbal van Lars de score kunnen openen, maar de bal verdween via de paal naast. Hierna was er een levensgrote kans voor DSE. Één van hun spitsen stuurde de Wernhout verdediging het bos in maar schoot toen voor een nagenoeg leeg doel voorlangs.

Na een kwartier mocht Davey aanleggen voor een vrije trap die met de wind mee overvloog. In de 20e minuut kwam de thuisploeg op voorsprong, Jasper had een schot niet klem en van dichtbij kon de spits van DSE de bal binnenwerken, 1-0. Een paar minuten later werd een treffer van Wernhout wegens buitenspel afgekeurd.Tien minuten voor de rust hield Jasper Wernhout in de wedstrijd door DSE van de 2-0 af te houden met een knappe redding. Op slag van rust een vrije trap nog van Maikel die gered werd door De DSE-keeper en zo gingen beide teams met een 1-0 stand aan de thee.

In de tweede helft drong Wernhout meer aan, Lars kopte na een minuut of 64 rakelings naast.Een paar minuten later scoorde Wernhout de gelijkmaker. Mathieu zette goed door en speelde Leroy aan op de flank die op zijn beurt een goede voorzet gaf aan Thijs die raak schoot, 1-1. Kort voor tijd had de thuisclub nog de kans op de volle buit, één van de spitsen sneed naar binnen en schoot net buiten de zestien met een curve via de paal naast. Uiteindelijk mocht Wernhout het gelukkigste zijn met een puntendeling.

Komende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Internos op het programma. In de uitwedstrijd liet Wernhout Internos nog ontsnappen en kon het met lege handen terug naar huis, zondag is er dus kans om hiervoor revanche te nemen.